اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

بداخلاقی در نظام اسلامی گناهی نابخشودنی است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تحت هیچ شرایطی نباید این مسئله را از یاد ببریم که بداخلاقی در نظامی که براساس توصیه‌های اسلام بنا شده و اداره می‌شود، گناهی نابخشودنی است.

بداخلاقی در نظام اسلامی گناهی نابخشودنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر کمیسیون حقوق بشر منطقه هفت، آیت‌الله هاشم هاشم​زاده هریسی با بیان اینکه دغدغه اصلی این است که تهمت ناروا، دروغگویی و از این قبیل کارها دیگر به مانند قبل حساسیت به وجود نمی‌آورد، افزود: با عرض تأسف می‌توان حتی به این نتیجه رسید که ضد ارزش‌های اسلامی و اخلاقی به نوعی به ارزش در بین ما تبدیل شده‌اند.

وی گفت: جامعه امروز ما به جامعه‌ای بدل شده که انگار کسی به یاد ندارد که انگیزه به وجود آوردن انقلاب بزرگی چون انقلاب اسلامی چه مسائلی بوده است.

هریسی با بیان اینکه واقعیت موجود نشان می‌دهد که در تمام حوزه‌ها از قبیل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و البته سیاسی به بدرفتاری‌ها عادت کرده‌ایم، ادامه داد: عادتی که به طور حتم اگر جدی گرفته نشود، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد که یا غیر‌قابل جبران خواهند بود یا اگر جبران هم شوند، جبرانشان دشواری‌های زیادی را می‌طلبد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هنوز هم می‌توان نسبت به بهتر شدن شرایط امیدواری زیادی داشت افزود: به هر حال هنوز هم نکات روشنی در لایه‌های مختلف اجتماع ما وجود دارد و ظرفیت اخلاق‌مداری و منطق‌پذیری ایرانی‌ها اعم از مسئولان و مردم به حدی است که می‌توانیم با کمی تامل در نوع رفتارهای خود و تجدید نظر در کارهایی که انجام می‌دهیم، ایران را به عنوان یکی از برترین جاهای دنیا به لحاظ توجه به بایدها و نبایدهای اخلاقی معرفی کنیم.

 وی با بیان اینکه اتهام و متهم کردن ریشه در خصومت دارد، ادامه داد: به طوریکه اختلاف‌نظر یا عقیده باعث می‌شود تا بین افراد خصومت حاکم شود و در نتیجه این نگاه، به همه کارهای یکدیگر بدبین شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نه تنها در مناسبات داخلی بلکه در رودررویی با دشمنان خارجی هم گاهی تحلیل‌هایی غلط مطرح می‌شود که امکان دارد برداشت غیرمنطقی و نظر اشتباه ما، به آن‌ها کمک کند، ادامه داد: کم تقوایی و البته تندروی چهره‌های سیاسی و مسئولان موجب شده تا کشور نتواند آنطور که باید آرامش را تجربه کند.

وی با بیان اینکه شرایط به قدری اسفناک شده است که همه به خود جرات قضاوت می‌دهند و حتی به کرات شنیده می‌شود که افرادی که سابقه چندانی در انقلاب و حتی مدیریت جمهوری اسلامی ندارند، از خروج چهره‌های برجسته انقلاب از دایره نظام حرف می‌زنند، افزود: این افراد کاری به این ندارند که متهم‌شوندگان چه مشقت‌هایی برای پیروزی انقلاب کشیده‌اند و چه دشواری‌هایی را در طلب استقرار جمهوری اسلامی به جان خریده‌اند تا بتوانند تأثیرگذاری کمی در اعتلای انقلاب اسلامی از خود برجای بگذارند.

انتهای پیام/60001/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول