اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط میراث فرهنگی لرستان

مراسم عزاداری روز عاشورا در خرم‌آباد در آثار معنوی کشور ثبت شد

خبرگزاری فارس: توسط میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان مراسم عزاداری روز عاشورا در خرم‌آباد در آثار معنوی کشور ثبت شد.

مراسم عزاداری روز عاشورا در خرم‌آباد در آثار معنوی کشور ثبت شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان، مراسم عزاداری روز عاشورا در خرم‌آباد و آیین سقاخانه‌های خانگی بروجرد به عنوان دو اثر از استان لرستان در فهرست آثار معنوی کشور ثبت شد.

در ششمین اجلاس سراسری شورای عالی ثبت کشور که در استان مازندران برگزار شد، این دو آیین ویژه لرستان در فهرست معنوی یا ناملموس کشور به ثبت رسیده تا آثار ثبت شده استان در این فهرست به 11 اثر برسد.

تاکنون آیین‌های ویژه‌ای نظیر آیین چمر، بازی قیقاچ، عروسی داوت و مقام‌های آوازی لرستان در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

در مراسم ثبت این آیین‌ها در فهرست معنوی کشور اعضای کمیته سیاستگذاری ثبت آثار در کشور، معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور و جمعی دیگر از مسئولان مرتبط با این حوزه حضور داشتند.

در مجموع آثار تاریخی، طبیعی و آیین‌های ویژه مردم در سه فهرست آثار تاریخی، طبیعی و معنوی در کشور به ثبت می‌رسند.

به گفته وی تاکنون 2 هزار و 350 اثر در فهرست آثار ملی، 21 اثر در فهرست آثار طبیعی و 11 آیین ویژه لرستان در فهرست معنوی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/2304/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول