اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام اتاق بازرگانی سنندج:

20 درصد صادرات به عراق از مرز باشماق مریوان صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: قائم مقام اتاق بازرگانی صنایع و معادن و اصناف سنندج گفت: 20 درصد از کالاهای تجاری صادراتی به کشور عراق از مرز باشماق مریوان انجام می‌شود.

20 درصد صادرات به عراق از مرز باشماق مریوان صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرحیم نیازی ظهر امروز در دیدار فعالان اقتصادی کردستان با ریاست سازمان بازرسی کل کشور، کردستان را استانی مستعد در زمینه کشاورزی و خدمات دانست و اظهار کرد: با وجود مرز بزرگ مریوان 20 درصد از کالاهای تجاری به عراق از مرز مریوان صادر می‌شود.

وی مرز سیرانبند بانه و سیف سقز را دیگر مکان‌های فعال صادرات در استان عنوان کرد و افزود: تسهیل راه‌های عبوری به مریوان، سقز و بانه از زیربناهای مهم در راستای افزایش صادرات محصولات تولیدی استان است.

نیازی به ابلاغ سند چشم‌انداز 20 ساله از سوی رهبر انقلاب به عنوان راهبرد اساسی برای رشد و پیشرفت کشور اشاره کرد و افزود: انسجام بین بخش خصوصی و حاکمیتی در عرصه‌های اقتصادی، در راستای پررنگ‌تر کردن حضور مردم در اقتصاد ملی لازمه این پیشرفت است.

وی توجه به فرهنگ اقتصادی، تغییر در نگرش به سرمایه گذاری و کارآفرینی و اعتقاد به اقتصاد تولید محور را سه عامل مهم در رشد اقتصادی جامعه عنوان کرد.

قائم مقام اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به نظام جامع تدوین شده در کشورهای مترقی در زمینه‌های اقتصادی گفت: در این نظام عناصر متعدد علمی در جایگاه خود مشخص شده و بین آنها رقابت معینی با حفظ اصل هم‌افزایی وجود دارد.

وی این نظام جامع را تحت عنوان نظام خلاقیت دانش ملی معرفی و خاطرنشان کرد: در بستر این نظام  دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای حاکمیتی ایفای نقش نموده و با ایجاد هم‌افزایی لازم زمینه رشد، توسعه و رفاه اجتماعی فراهم شده است.

نیازی به رتبه پائین استان کردستان در ایجاد اشتغال اشاره و اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در سفر به استان مبنی بر توجه به بحث اشتغال لازم است همه مسئولین با فراهم کردن بستر سرمایه گذاری و تزریق سرمایه به بنگاه‌های اقتصادی در راستای نیل به این هدف تلاش کنند.

وی اتاق بازرگانی را جزئی از نظام اقتصاد ملی دانست و افزود: این بخش برای بهبود فضای اقتصادی کشور با هدف توسعه اقتصادی تلاش می‌کند.

نیازی در پایان به مشکلات پیش‌آمده برای برخی از تجار مرزهای شهرستان بانه مبنی بر واگذاری ناآگاهانه کارت‌های خود اشاره کرد و خواستار توجه مسئولان برای برطرف شدن این مشکل شد.

انتهای پیام/79008/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول