اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولید 1800 تن زباله در آذربایجان شرقی

ایرانی‌ها روزانه 45 هزار تن زباله تولید می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه روزانه در کشور 45 تا 50 هزار تن زباله تولید می‌شود، گفت: سهم این استان ‌از تولید زباله کشور بین یک‌ هزار و 800 تن است.

ایرانی‌ها روزانه 45 هزار تن زباله تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی موحدنیا ‌بعدازظهر امروز در حاشیه نشست با مدیران شهرستان مهربان در گفت‌وگو با خبرنگاران بحث مدیریت پسماند را از مسائلی عنوان کرد که به تنهایی توسط شهرداری‌ها اجرا شدنی و قابل مدیریت نیست و همکاری همگان در این خصوص لازم و ضروری است.

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انباشته شدن نایلون و زباله‌های مختلف در ورودی و خروجی شهرها یک معضل به شمار می‌رود، حل این معضل را نیازمند مشارکت همگانی عنوان کرد و افزود:  آموزش یکی از راهکارهای لازم در این خصوص است و اگر مردم را آموزش دهیم، ‌قطعاً از تخریب طبیعت جلوگیری شده و علاوه بر آنکه از تخریب طبیعت جلوگیری خواهد شد باعث جلوگیری از آلوده شدن آب‌های سطحی و زیرزمینی خواهد شد.

موحدنیا با اشاره به اینکه روزانه در کشور 45 تا 50 هزار تن زباله تولید می‌شود، افزود: ‌سهم استان آذربایجان‌شرقی از تولید زباله کشور بین یک‌ هزار و 800 تن است.

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی در تشریح اقدامات انجام گرفته برای مدیریت پسماندهای شهری در استان اظهار کرد: برای ساماندهی این مقدار از زباله برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازیافت در قالب هفت منطقه انجام گرفته و مطالعات جامع پسماندها در حال انجام است که شامل روستاهای نزدیک به شهرها نیز می‌شود.

موحدنیا افزود: با پایان کار مطالعاتی برخی از این مناطق سازمان پسماند برای ایجاد کارخانه کمپوست یا دفن بهداشتی زباله‌ها ایجاد شده اما بیشترین تلاش‌ها برای تفکیک زباله از مبدا است .

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی توجه به زیبائی شهر و مبلمان شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: توصیه به شوراها، شهرداران و شهروندان تلاش در زمینه زیباسازی شهر و توجه به مبلمان شهری با در نظر گرفتن معماری اسلامی است.

انتهای پیام/60008/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول