اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بارش برف و مشکلات ترددی در جاده‌های اردبیل

دمای هوای اردبیل به 20 درجه سانتی‌گراد زیر صفر ‌می‌رسد

خبرگزاری فارس: به دنبال بارش برف و سرمای هوا و افت محسوس دما در روزهای اخیر از روز سه‌شنبه دمای هوا در استان اردبیل در برخی از شهرستان‌ها به 20 درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

دمای هوای اردبیل به 20 درجه سانتی‌گراد زیر صفر ‌می‌رسد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل دقایقی پیش در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت:‌ در حال حاضر دمای هوا در اردبیل پنج درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته چهار درجه سردتر شده است.

علی دولتی‌مهر از شدت یافتن بارش‌ها به ویژه بارش برف در روز یکشنبه خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر آسمان استان در اغلب شهرها ابری است و در گرمی، سرعین، نیر و نمین بارش برف همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ورود سامانه بارش‌زا سبب شده است تا از روز گذشته شاهد بارش برف و باران در منطقه باشیم که تاکنون بیشترین بارش برف با 15 میلی‌متر از مشگین‌شهر گزارش شده است.

دولتی‌مهر اضافه کرد: بیشترین بارش باران نیز از بیله‌سوار با 18 میلی‌متر گزارش شده که سبب شادی کشاورزان در آستانه فصل کشت و زرع شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم حضور سامانه بارشی همراه با برف و کولاک تا روز دوشنبه خبر داد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم دمای هوا روزهای آینده در اردبیل و خلخال به کمتر از 20 درجه سانتی‌گراد زیر صفر برسد.

بارش برف که امروز برخی از مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در اردبیل، سرعین، نمین، نیر، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و گرمی را سبب شده بود علاوه بر تعطیلی مدارس موجب فعال شدن گروه‌های راهداری در محورهای مواصلاتی شد به طوریکه گروه‌های امداد و نجات و راهداری به کمک حادثه‌دیدگان شتافتند.

بیشتر جاده‌های استان به ویژه در مناطق کوهستانی پوشیده از برف است که با یخبندان شبانه پلیس راه از رانندگان خواست زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات زمستانی را با خود به همراه داشته باشند.

بارش برف در آخرین روزهای پاییز در شهرستان کوثر نیز بسیاری از نقاط این شهرستان را سفیدپوش کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی کوثر با یادآوری اینکه با تلاش راهداران تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد، گفت: گروه‌های راهداری برای روان کردن تردد در محورهای برفگیر شهرستان کوثر در حال برف‌روبی و گشت‌زنی هستند.

پیمان خیراندیش افزود: نمک‌پاشی در جاده‌ها انجام شده و ذخیره نمک این اداره نیز برای زمستان انجام شده و مشکلی از این بابت نداریم اما از رانندگان انتظار داریم با توجه به ادامه بارش برف در صورت تردد از محورهای این شهرستان زنجیر چرخ و دیگر امکانات را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/62006/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول