اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم:

تصادفات جاده‌ای قم 18 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم گفت: میزان تصادفات جاده‌ای قم طی سال‌های 88 تا 91 به 3 هزار و 455 فقره یعنی به میزان 18 درصد کاهش یافته است.

تصادفات جاده‌ای قم 18 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، قاسم باقری پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم با اشاره به هفته حمل و نقل ابراز کرد: رانندگان ایرانی به ویژه رانندگان وسائل سنگین به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم بوده و همه تلاش خود را در راستای ارائه خدمات بهتر به کشور به کار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه خطرات زیادی رانندگان کامیون‌ها و سایر وسائل حمل کالا را تهدید می‌کند افزود: راهداران نیز در این میان فرشتگان نجات رانندگان و مسافران بوده و در صورت بروز مشکلات احتمالی به یاری آسیب‌دیدگان می‌شتابند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم خاطرنشان کرد: آحاد مختلف مردم از جمله رانندگان و راهداران در عرصه‌های مختلف انقلاب و جنگ تحمیلی به دفاع از کشور پرداختند.

وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و توجه مسئولان به حوزه حمل و نقل جاده‌ای گفت: این قانون با افتخار تا امروز ادامه داشته و خللی هم به ارائه خدمات در بخش حمل و نقل وارد نکرده است.

باقری با تاکید بر تجدید میثاق فعالان عرصه حمل و نقل کشور با آرمان‌های امام و انقلاب و بیعت با مقام معظم رهبری ابراز کرد: این قشر تا انتهای مسیر انقلاب در خدمت نظام اسلامی هستند و هیچ‌گاه دست از اهداف اصیل خود بر نمی‌دارند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم ادامه داد: در بخش حمل و نقل جاده‌ای ارتقای ایمنی و کاهش تلفات ناشی از تصادفات در اولویت برنامه‌ها قرار داشته و دستگاه‌های مختلفی هم در این امر سهیم هستند.

وی با بیان اینکه استانداری، شهرداری، نیروی انتظامی و هلال احمر از جمله دستگاه‌ها و نهادهایی هستند که همکاری نزدیکی با رانندگان و راهداران دارند عنوان داشت: متوسط آمار تصادفات سالیانه سال‌های 84 تا 87 استان قم بالاتر از 4 هزار فقره بوده و طی سال‌های 88 تا 91 به 3 هزار و 455 فقره یعنی به میزان 18 درصد کاهش یافته است.

باقری اظهار کرد: در شرایط کنونی با توجه به رشد چهار برابری تولید خودرو در کشور شاهد کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات هستیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم بر ضرورت استفاده از سامانه‌های پیشرفته جاده‌ای، احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان تاکید کرد و افزود: افزایش نظارت بر ترافیک جاده‌ای از دیگر اقداماتی است که در راستای کاهش تصادفات صورت گرفته است.

وی از افتتاح سامانه صدور بارنامه بر خط در سطح کشور خبر داد و گفت: این سامانه دارای مزایای فراوانی از جمله مدیریت بهتر انتقال کالا توسط صاحبان بار و مسئولان شرکت‌های حمل و نقل، تشخیص بهتر رانندگان برای یافتن کالا و نظارت بیشتر و بهتر در راستای جلوگیری از آسیب‌های اقتصادی است.

انتهای پیام/78004/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول