اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی:

بی‌اعتنایی به پژوهش اساس پیشرفت را زیر سئوال می‌برد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بی‌اعتنایی به امر پژوهش سبب می‌شود تا علم و پیشرفت‌های فناوری زیر سئوال رفته و اساس آن مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گیرد.

بی‌اعتنایی به پژوهش اساس پیشرفت را زیر سئوال می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جبراییل رزمجو عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان که در سالن دانشگاه محقق اردبیلی برپا شده است، اظهار داشت: در هر جامعه‌ای اگر پژوهش به عنوان مبدأ و مبنای توسعه علمی مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گیرد قطعاً دستاوردهای آن جامعه در حوزه علم و پیشرفت‌های علوم و فنون جدید زیر سئوال رفته و در شاخص‌های توسعه‌یافتگی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی شعار هفته پژوهش را پژوهش تقاضامحور، تولید دانش‌بنیان و زیربنای اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و افزود: به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری در تبیین و تشریح اقتصاد مقاومتی پژوهش‌ها و تحقیقات در این حوزه می‌تواند به تبیین این رویکرد و حرکت در مسیر استقلال اقتصادی بیشتر کمک کند.

رزمجو با بیان اینکه پژوهش‌محوری براساس نیاز جامعه می‌تواند برخی از آسیب‌ها را نیز به حداقل برساند، تصریح کرد: آنچه که در این بین مهم و اساسی به نظر می‌رسد توجه به حقیقت موضوع و اجتناب از برخی کم کاری‌ها و نگرش‌های کوتاه مدت است که می‌تواند به ساحه علم و پژوهش ضربه وارد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان به ویژه دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و بیان داشت: آنچه که در این زمینه ارزشمند به نظر می‌رسد افزایش تعداد مقالات و پژوهش‌های انجام شده توسط اساتید و دانشجویان و به ثمر نشاندن آن در رشته‌ها و گروه‌های مختلف است که سبب شده جایگاه علمی دانشگاه‌های ما اعتلا پیدا کند.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها مؤسسات علمی و دستگاه‌های مختلف مشارکت 20 مجموعه یک فرصت استثنایی در به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و حرکت‌های روز به جلو است، خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که در یک حرکت بی‌نظیر بتوانیم بخش عظیمی از خواسته‌ها و مطالبات جامعه علمی را پاسخگو باشیم.

اما همزمان با هفته پژوهش در حوزه تحقیق و پژوهش، آموزش و پرورش از نفرات برتر تجلیل شد.

در این مراسم از بهروز شیخ حسابی برگزیده پانزدهمین برنامه معلم پژوهنده در سال تحصیلی گذشته، بهرام ایمانی پژوهشگر منتخب آموزش و پرورش استان و همچنین حسن سرباز و علی رازقی و فیض‌الله احمدی به عنوان معلمان پژوهنده مناطق مختلف استان تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این مراسم گفت: بهترین زمینه و مساعدترین شرایط برای امر پژوهش و تحقیق محیط مدرسه و تلاش جمعی در این حوزه است.

احمد محمودزاده افزود: کشور ما در سایه پیشرفت‌های علمی آینده‌ای درخشانی دارد که نباید در این زمینه کوتاه بیاییم و یا فرصت و میدان را برای دشمنان خالی بگذاریم.

انتهای پیام/62006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول