اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز:

2,5 میلیارد تومان اعتبار قراردادهای پژوهشی جذب شد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: از ابتدای سال تاکنون 2,5 میلیارد تومان اعتبار در قالب قراردادهای پژوهشی جذب شده است.

2,5 میلیارد تومان اعتبار قراردادهای پژوهشی جذب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، خلیل رنجبر ظهر امروز در آیین افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری این دانشگاه اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و کاهش بودجه دستگاه‌های اجرایی، 2.5 میلیارد تومان رقم قابل توجهی است که از طریق عقد قرارداد تحقیقاتی با دستگاه‌های اجرایی استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه پیوند میان دستگاه‌های اجرایی و صنایع با دانشگاه در سال‌های اخیر با عقد قراردادهای پژوهشی مستحکم‌تر شده است، خاطرنشان کرد: سازمان آب و برق خوزستان، شرکت برق منطقه‌ای استان و شرکت ملی حفاری در سال گذشته بیشترین تعداد قرارداد طرح‌های تحقیقاتی را با دانشگاه شهید چمران اهواز داشتند.

به گفته معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز، بیشترین تعداد طرح پژوهشی هم اکنون در دانشکده مهندسی با 37 طرح فعال است و پس از آن، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی 22 و علوم آب 20 طرح پژوهشی با دستگاه‌‌های اجرایی استان در حال اجرا دارند.

رنجبر  تعداد طرح‌های تحقیقاتی مصوب در سال 90 را 79 طرح اعلام کرد و گفت: هم اکنون 157 طرح تحقیقاتی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان در دانشگاه شهید چمران اهواز توسط دفتر ارتباط با صنعت فعال بوده و در حال اجراست.

وی در بخش دیگری از گزارش عملکرد معاونت پژوهشی در یک سال گذشته به چاپ مقالات اشاره کرد و افزود: در سال 90، یک هزار و 243 مقاله در مجلات نمایه شده در ISI ، ISC و مجلات علمی پژوهشی و ترویجی داخل کشور به چاپ رسید و یک هزار  و 564 مقاله نیز در کنفرانس‌های داخلی و خارجی ارائه گردید.

دبیر اجرایی ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز از نظر قراردادهای پژوهشی با دستگاه‌ها و صنایع در میان دانشگاه‌های مراکز استان‌ها به جز تهران رتبه اول را در چند سال اخیر به خود اختصاص داده و از نظر چاپ مقالات در میان دانشگاه‌های زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جایگاه هفتم قرار دارد.

به گفته رنجبر، دانشگاه شهید چمران هم اکنون دارای هشت مرکز تحقیقاتی و پژوهشی است که تعدادی از آنها موافقت اصولی و برخی دیگر موافقت قطعی از وزارت علوم دارند و ارتباط خوبی میان این مراکز با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آنها برقرار است.

25 آذرماه در تقویم ملی به نام روز پژوهش نامگذاری شده و امسال از 25 تا 30 آذر به نام هفته پژوهش و فناوری نام نهاده شده است.

انتهای پیام/2247/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول