اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از وعده‌های فراوان

سرانجام نقشه آنلاین ترافیک شیراز رونمایی شد

خبرگزاری فارس: سرانجام پس از وعده‌های فراوان مسئولان حوزه ترافیک شهرداری شیراز، نقشه آنلاین ترافیک این شهر رونمایی شد.

سرانجام نقشه آنلاین ترافیک شیراز رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز حمل و نقل اظهار داشت: نقشه آنلاین شهر شیراز پس از تهران دومین نقشه‌ای است که در ایران رونمایی شده است.

علی مصلی‌نژاد ابراز داشت: نقشه آنلاین شهر شیراز مانند تقاطع غیرهمسطح معالی‌آباد توسط همکاران متخصص بومی در سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز طراحی و اجرایی شده است.

وی بیان کرد: با طراحی و اجرای نقشه آنلاین ترافیکی شیراز، شهروندان می‌توانند به‌صورت زنده از وضعیت ترافیک نقاط مختلف به ویژه مسیرهای پرتردد، آگاه شوند.

مصلی‌نژاد تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش بار ترافیک و در نتیجه آگاه‌سازی شهروندان از وضعیت ترافیکی شهر شیراز است.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز ابراز داشت: با اجرای نقشه آنلاین ترافیکی شیراز، به صورت لحظه‌ای وضعیت ترافیک شهر شیراز از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و سایر سیستم‌های هوشمند نصب شده در تقاطع‌ها و معابر، در مرکز کنترل ترافیک برداشت و با رنگ‌های مختلف بر روی نقشه شهر شیراز قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: وضعیت ترافیک هر خیابان با چهار رنگ قرمز، نارنجی، زرد و سبز که به ترتیب نشانگر ترافیک سنگین، سنگین در حال حرکت، اختلال در حرکت و روان بر روی نقشه شهر شیراز قرار می‌گیرد که شهروندان می‌توانند با بررسی نقشه، مسیر خود را انتخاب کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه سامانه نقشه آنلاین ترافیک شهر شیراز روزانه از ساعت شش صبح تا 10 شب به صورت آنلاین قابل مشاهده است، ابراز داشت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان حمل و نقل و ترافیک به نشانی www.eshiraz.ir/traffic نقشه آنلاین و اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده کنند.

مصلی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده است که شهروندان از طریق تلفن همراه یا رایانه، نیز می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی map.shiraztraffic.ir به طور مستقیم به نقشه آنلاین ترافیک دسترسی داشته باشند.

به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت روز حمل و نقل با حضور مسئولان استانی و معاونان شهرداری شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول