اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌رضوی:

درک جبهه باطل از دین در روز عاشورا ظاهری بود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: جبهه باطل را در روز عاشورا همان کسانی تشکیل ‌دادند که نماز می‌خواندند و دین را به‌طور ظاهری درک می‌کردند.

درک جبهه باطل از دین در روز عاشورا ظاهری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام سعید آخوندی عصر امروز در همایش بصیرت عاشورایی اداره اوقاف نیشابور در تکیه ابوالفضلی این شهر، اظهار داشت: کسانی که در روز عاشورا مقابل امام حسین(ع) جبهه گرفتند، همان کسانی بودند که امام علی(ع) را در سخت‌ترین شرایط تنها گذاشتند و همراهی نکردند.

وی با طرح این سئوال که چرا این افراد نمازخوان امام حسین را کشتند، ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین عبادت‌ها، تفکر و تدبر به‌‌ویژه در دین و احادیث پیغمبر(ص) است که این افراد بی‌توجه بودند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی با اشاره به این حدیث معروف «کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به زمان جاهلیت مرده است» خاطر نشان کرد: کوفیان مصداق همین حدیث پیامبر اکرم(ص) بودند و می‌توان گفت کوفیان امام زمان خود را نشناختند.

آخوندی تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا برای معرفت بیشتر کوفیان، بار دیگر خود را به کوفیان معرفی کرده و بیان داشتند که من امام زمان شما و فرزند پیامبر شما هستم.

وی عنوان کرد: کوفیان بعد از واقعه کربلا، امام زمان خود را شناختند، در حالی که باید در زمان لازم امام را می‌شناختند.

معاون اداره‌کل اوقاف استان افزود: کوفیان می‌دانستند که امام حسین (ع) امام زمان آنهاست، اما نمی‌دانستند که از امام زمان خود باید در هر شرایطی پیروی کرد.

آخوندی ابراز داشت: آیا ما می‌توانیم بگوییم که با کوفیان تفاوت داریم؟ آیا ما هم امام زمان خود را می‌شناسیم؟ مگر نمی‌گویند «کل یوم عاشورا کل ارض کربلا»، الان که روی زمین کربلا زندگی می‌کنیم، می‌توانیم از لذات مادی دنیوی بگذریم و در پی شفاعت و تبعیت از امام زمان خود برویم.

وی در پایان بیان داشت: تاریخ دوباره تکرار نمی‌شود، ما باید خود به این درک برسیم که آیا ما نایب امام زمان (عج) خود را می‌شناسیم.

انتهای پیام/70001/ذ/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول