اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور همدان:

بودجه تحقیقات پژوهشی کشور ناچیز است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه بودجه تحقیقات پژوهشی در کشور بسیار کم است، آن را حدود 0.8 درصد از درآمد ناخالص داخلی کشور دانست.

بودجه تحقیقات پژوهشی کشور ناچیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، اردشیر خزایی صبح امروز در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه و همایش تجلیل از پژوهشگران دانشگاه ملایر وحدت را عامل موفقیت در پیروزی انقلاب اسلامی بر شمرد و اظهار کرد: اگر وحدت میان این دو قشر نبود هرگز موفقیت برای ما حاصل نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام هدیه گرانبهای پیامبر اکرم (ص) برای راهنمای بشریت است، گفت: توأم شدن علم و ایمان انسان را به بالاترین مرتبه می‌رساند و روز به روز بر احساس مسئولیتش می‌افزاید.

 

رئیس دانشگاه پیام نور همدان ادامه داد: عالم بی‌دین می‌تواند حرمت علم را زیر سئوال ببرد و علم بی‌ایمان عین بردگی و در خدمت متکبران است.

وی بیان داشت: امروز در اروپا علم از دین فاصله گرفته و کشور آمریکا با داشتن علم و پیشرفت به خاطر تهی بودن علم از ایمان، فنآوری و پیشرفت را در کشتن انسان‌های بی‌گناه در کشورهای مختلف به کار گرفته است.

خزایی به پیروزی دلاورمردان ایران در هشت سال دفاع مقدس در برابر تجاوز دشمن به خاک کشورمان اشاره کرد و گفت: رزمندگان ما با سلاح ایمان بدون داشتن پیشرفته‌ترین سلاح‌ها در برابر دشمن ایستادند و اجازه تعدی به یک وجب از خاک کشورمان را ندادند.

وی یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس ملت ما در برابر جنگ سخت دشمن ایستاد اما امروز وضعیت متفاوت شده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دشمن با سلاح جنگ نرم از قبیل ترویج فحشا و ابتذال، اعتیاد، فرقه‌هایی چون شیطان‌پرستی و... در پی تهی کردن هویت دینی جوانان کشورمان است که اگر جوانان ما علم همراه با ایمان داشته باشند هرگز فریب حربه‌های دشمن را نخواهند خورد.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان در ادامه به هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: رتبه برتر علمی ایران امروز در منطقه زبانزد است که حاصل آمیختن علم و ایمان دانشمندان و دانشجویان جوان ایرانی است.

وی تصریح کرد: ما از نظر پژوهشی در منطقه و در سطح بین‌المللی نیز در جایگاه خوبی قرار داریم به طوری که در سال 2011 کشورمان در فناوری اطلاعات رتبه 13 جهان، در علم نانو رتبه هشتم جهان، در سلول‌های بنیادی رتبه 18 جهان و در زیست‌فناوری قرار گرفته است.

خزایی افزود: با وجود همه تحریم‌ها و تلاش‌های دشمن در مقابل کشورمان جوانان غیور ما توانسته‌اند در این مرز و بوم با داشتن قداست دینی موفق عمل کنند.

وی با اشاره به چاپ 30 هزار مقاله علمی در مجلات معتبر جهانی توسط پژوهشگران و دانشمندان ایرانی در سال جاری گفت: کشور ما در این راستا از کشور ترکیه پیشی گرفته است.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان در ادامه عنوان داشت: بودجه تحقیقات پژوهشی بسیار کم است و حدود 0.8 درصد از درآمد ناخالص داخلی است که در این راستا وزارت علوم باید نسبت به افزایش این بودجه اقدام و بستر تحقیقات و پژوهش را بیشتر فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه نفت صادراتی کشورمان در دیگر کشورها فرآوری می‌شود و با عناوین محصولات مصرفی به دست خودمان برمی‌گردد خواستار استفاده از فکر پژوهشگران ایرانی در زمینه فرآوری نفت در داخل کشور شد و تصریح کرد: علم دانشمندان ما باید در خدمت مردم و رفع مشکلات جامعه باشد و در این راستا وزارتخانه‌ها باید جوانان را حمایت کنند.

انتهای پیام/89013/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول