اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اصفهان:

نقش دلال‌ها در ساخت و ساز‌های شهری کم‌رنگ شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت عمرانی استانداری اصفهان گفت: مسئولان و متولیان ساخت و ساز‌ها باید با برنامه‌ای جامع نقش واسطه و دلال‌ها را در این بخش کم‌رنگ کنند.

نقش دلال‌ها در ساخت و ساز‌های شهری کم‌رنگ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در دیدار خود با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اظهار کرد: نوع و حجم وسیع فعالیت‌های اجرایی در حوزه معاونت عمرانی استانداری همکاری و همیاری بیشتر بین این حوزه و سازمان نظام مهندسی ساختمان را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط و همکاری متقابل این دو مجموعه در راستای پیشبرد بسیاری از اقدامات اجرایی این دو حوزه نقش مؤثری دارد، ادامه داد: در حال حاضر نیز معاونت عمرانی استانداری اصفهان از آمادگی کامل در راستای همکاری متقابل با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برخوردار است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اصفهان به مشکلات موجود در عرصه ساخت و ساز اشاره و تصریح کرد: ارجاع کار در تمام زمان‌ها از چالش‌های موجود در سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وجود این چالش‌ها ایجاد فرآیند سیستم‌دار و هدفمند برای ارجاع کار در سازمان نظام مهندسی ساختمان امری مهم و ضروری است، اضافه کرد: تحقق این موضوع در راستای شکل‌گیری اعتماد عمومی نقش مؤثری دارد.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه نظارت‌های مؤثر باید بر نحوه ساخت و ساز افزایش یابد، تاکید کرد: مسئولان و متولیان ساخت و ساز‌ها باید با برنامه‌ای جامع نقش واسطه و دلال‌ها را در این بخش کم‌رنگ کنند.

وی با اشاره به لزوم ارائه خدمات مهندسی به نحوه مطلوب و قانون‌مند افزود: مسائل آموزشی و پژوهشی باید در نظام مهندسی دنبال شود و این موضوع مهم باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اصفهان گفت: اجرا و برگزاری مسابقات علمی، سمینار‌ها و همایش‌ها از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان امری مهم و ضروری است.

وی با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر در سطح استان اظهار کرد: نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باید بر روی اجرای این پروژه‌ها افزایش یابد و  حضور سازمان نظام مهندسی ساختمان نباید محدود به شهر اصفهان شود.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه فضای فعلی موجود در استان حضور پر‌رنگ‌تر نظام مهندسی را در شهرستان‌های استان می‌طلبد، ادامه داد: اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باید فقه شهری را تدوین کنند.

وی با اشاره به اینکه تا‌کنون در زمینه شهر اسلامی فعالیت و تحقیقات محدودی صورت گرفته است، تصریح کرد: انجام بحث و تبادل نظر در راستای تدوین اصول شهر اسلامی از مهم‌ترین نیاز‌های امروز استان است.

انتهای پیام/63004/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول