اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی چرام عنوان کرد

استقرار 6 پایگاه ثابت و سیار منابع طبیعی در گلوگاه‌های مواصلاتی چرام

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی چرام از استقرار شش پایگاه ثابت و سیار در گلوگاه‌های مواصلاتی برای حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

استقرار 6 پایگاه ثابت و سیار منابع طبیعی در گلوگاه‌های مواصلاتی چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام محمدعلی پورمند صبح امروز در حاشیه کشت نهال در اراضی چرام با بیان اینکه این فعالیت توسط بسیجیان به صورت داوطلبانه انجام می‌شود، اظهار داشت: منابع طبیعی به‌ عنوان ثروت هر جامعه و امانتی برای آیندگان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چرام از استقرار شش پایگاه ثابت و سیار در گلوگاه‌های مواصلاتی برای حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه شرع مقدس اسلام نیز امر کشت و زرع و درختکاری را تشویق و ترغیب کرده است، گفت: معصومان بزرگ اسلام در طول عمر مقدس خود اغلب به این امور اشتغال داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه جهت نهال‌کاری در اراضی این شهرستان 32 هکتار در نظر گرفته شده است، گفت: در هر هکتار یک‌هزار و 100 شاخه نهال کشت می‌شود.

پورمند این نهال‌ها را کهور، اکالیپتوس و کنار محلی ذکر کرد و ادامه داد: حفظ و حراست از منابع ‌طبیعی در حقیقت از مهم‌‌ترین وظایف مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری است و همه کارکنان این اداره با جدیت و تلاش مضاعف برای حفاظت از منابع طبیعی فعالیت می‌‌کنند.

رئیس منابع طبیعی چرام توسعه‌یافتگی هر کشور را منوط به توسعه منابع طبیعی آن کشور دانست و بر لزوم استفاده معقول، منطقی و بهینه از منابع طبیعی و خودداری از تخریب محیط زیست و سرمایه‌های خدادادی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی باید به یک وظیفه و عادت در جامعه تبدیل شود، خاطر نشان کرد: عامل اثر‌گذار در این زمینه مشارکت همگانی و نظارت مردم بر نحوه استفاده از منابع طبیعی و خدادادی است.

پورمند اضافه کرد: اگر در حفظ و حراست از منابع طبیعی ملی و خدادادی کوشش کنیم، می‌‌توانیم این منابع را به نسل‌‌های بعدی نیز انتقال دهیم چرا که منابع طبیعی متعلق به عموم مردم است.

انتهای‌پیام/82002/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول