اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان:

فرهنگ شهید و شهادت هرگز کهنه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان با بیان اینکه شهدا ادامه‌دهنده راه امام حسین (ع) و خاندان ایشان هستند، گفت: فرهنگ شهید و شهادت هرگز همانند قیام کربلا کهنه نخواهد شد.

فرهنگ شهید و شهادت هرگز کهنه نمی‌شود

سعید جامه‌بزرگی امروز در حاشیه مراسم یادبود شهدای گمنام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با بیان اینکه حضور 2 شهید گمنام روح معنویت را در دانشگاه احیا کرد، افزود: ورود پیکر شهدا در هر مکان و محل باعث ترقی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی آن مجموعه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شهدا استادان و هادیان ما در هر زمان و مکان هستند، گفت: ما امیدواریم به برکت حضور شهدای گمنام سطح فرهنگی استادان و دانشجویان ما به صورت چشمگیر با پیروی از شهدا ارتقا یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان با اشاره به اینکه شهدا بیشترین حق را بر ما دارند، افزود: شهدا در پروسه هشت ساله دفاع مقدس و بعد از این رویداد در همه زمان‌ها و عرصه‌ها الگوی جوانان ما بوده و هستند.

وی زنده‌ نگه داشتن الگوهای حماسه و ایثار دفاع مقدس را یک وظیفه عنوان کرد و تصریح کرد: پیروی از اهداف شهدا در حیات انقلاب دستیابی به اهداف و آرمان‌ها در عرصه متفاوت زندگی را برای ما تسهیل و تسریع می‌بخشید.

جامه‌بزرگی با اشاره به اینکه شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) پس از تشییع در دانشگاه آزاد اسلامی دفن شدند، اظهار داشت: برنامه‌ها و امور اجرا شده در همه حوزه‌ها برای تشییع و تدفین شهدای گمنام را دانشجویان مدیریت و انجام دادند بدون اینکه هیچ یک از کادر اداری و مسئولان در آن دخیل باشند.

وی با بیان اینکه بقعه شهدا به‌عنوان زیارتگاه از این زمان به بعد مأمنی معنوی و آرامش‌بخش برای نسل جوان عرصه علم و فرهنگ است، تأکید کرد: یادمان شهدا در دانشگاه‌ها ضمن آرامش‌بخشی به روح نسل جوان در هدف‌گذاری و انتخاب شیوه و سبک زندگی برای دانشجویان الگو و آن‌ها را راهنما خواهند بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان برنامه امروز دشمن بر ملت ایران را تهاجم فرهنگی خواند و تصریح کرد: ترویج و رسوخ فرهنگ شهید و شهادت در چارچوب امور کشور حربه‌ای قوی در تبدیل تهدیدهای استکبار به فرصت است.

وی افزود: هیچ ‌کدام از ترفند‌های انحرافی ارباب سلطه‌جو و استثمار غرب و شرق با وجود و حضور شهدا و فرهنگ شهید و شهادت در زندگی فردی و اجتماعی اقشار مختلف به ویژه دانشجویان ایران اسلامی اثرگذار نخواهد بود و به نتیجه نخواهد رسید.

جامه‌بزرگی ادامه داد: ما به این معتقدیم که نهضت عاشورا با وجود همه هجمه‌های دشمنان در پروسه تاریخی این رویداد هر روز پایدار‌تر و جاودانه‌تر خواهد شد و هرگز کهنه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه شهدا ادامه دهنده راه امام حسین (ع) و خاندان ایشان هستند، تصریح کرد: فرهنگ شهید و شهادت هرگز همانند قیام کربلا کهنه و فرسوده نخواهد شد.

امروز مراسم یادبود شهدای گمنام با حضور مسئولان، دانشجویان و مدعوین در دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان با مداحی  بیات مداح اهل بیت (ع) و عزاداری در مسجد این نهاد برگزار شد. 

انتهای پیام/89010/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول