اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان:

63 درصد جمعیت استان زنجان شهری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: 63 درصد جمعیت استان زنجان شهری است.

63 درصد جمعیت استان زنجان شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سیدموسی متوسلین ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در 9 ماه گذشته 11 هزار و 500 فقره ازدواج در استان ثبت شده، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 12 هزار و 252 مورد ازدواج به ثبت رسیده بود.

وی با اشاره به رشد 16 درصدی طلاق در استان زنجان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در استان به دلیل سست شدن بنیان خانواده‌ها و افزایش نرخ طلاق به وجود می‌آید که مسئولان باید با حساسیت ویژه‌ای این مورد را پیگیری کنند.

* میانگین سن ازدواج برای پسران 2/27 سال است

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در 9 ماهه سال‌جاری در استان زنجان کاهش یافته است، تصریح کرد: میانگین سن ازدواج برای پسران 27.2 سال و برای دختران 22.6 سال ثبت شده است.

متوسلین با اشاره به کاهش رشد جمعیت در سطح کشور عنوان کرد: اگر نرخ رشد جمعیت مانند وضعیت فعلی ادامه پیدا کند، در بازه زمانی 10 تا 30 سال جمعیت کشور دچار رشد منفی شده و این امر یک آسیب جدی برای کشور را به بار می‌آورد.

وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا سال 1480 جمعیت کشور به 37 میلیون نفر کاهش یابد، به طوری که 50 درصد جمعیت بالای 60 سال سن می‌شوند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با بیان اینکه مسئولان و همه متولیان امر باید شرایط تسهیل ازدواج و میزان افزایش باروری را در سطح جامعه افزایش دهند، اضافه کرد: در حال حاضر نرخ باروری در سطح کشور کمتر از 2 است که اگر با وضعیت فعلی پیش برویم تا 40 سال آینده به زیر یک درصد نیز می‌رسد.

* استان زنجان یک میلیون و 28 هزار نفر جمعیت دارد

متوسلین جمعیت استان زنجان را یک میلیون و 28 هزار و 614 نفر عنوان کرد و اذعان داشت: 63 درصد جمعیت استان شهری و 37 درصد روستایی هستند.

انتهای پیام/73005/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول