اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان گیلان خبر داد

اختصاص یک فروند بالگرد امداد و نجات جاده‌ای به گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان گیلان از اختصاص یک فروند بالگرد امداد و نجات جاده‌ای به راه‌های استان خبر داد.

اختصاص یک فروند بالگرد امداد و نجات جاده‌ای به گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،‌ ناصر عاشوری در مراسم گرامیداشت روز راهدار در سالن ورزشی شهید دهگان این شهر با اشاره به اینکه برخی از شغل‌ها و کارها سختی و رنج بسیاری دارد،‌ اظهار کرد: رضایت‌مندی درونی و روحی در کنار شغل موجب آرامش زندگی انسان می‌شود.

وی مشاغلی مانند راهداری،‌ آتش‌نشانی و... را پرخطر دانست و تصریح کرد: اینگونه مشاغل یک هدیه الهی است که انسان از عمر خود برای رفاه دیگران بهره می‌برد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راهدار در فصول مختلف سال جان خود را برای سلامتی دیگران به خطر می‌اندازد، افزود: این کار مانند بندگی و عبادت خداوند است و انسان جان خود را در خدمت به بندگانی که آفریده، قرار می‌دهد.

وی با درخواست از استاندار گیلان برای تجهیز بیشتر امکانات فیزیکی و ماشین‌آلات اداره کل راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم،‌ خاطرنشان کرد: هفته گذشته با وزیر بهداشت مکاتبه‌ای صورت گرفته بود تا برای اورژانس 115 گیلان یک فروند بالگرد امداد و نجات اختصاص یابد و در قرار است به‌زودی یک فروند بالگرد امداد و نجات جاده‌ای به راه‌های استان اختصاص یابد.

*خدمت‌رسانی 269 دستگاه ماشین‌آلات راهداری به مردم در زمستان امسال

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه راهداری در زمستان امسال با 443 راهدار،‌ 269 ماشین‌آلات راهداری در قالب 46 گروه آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند،‌ اظهار کرد: 26 آذر یادآور حماسه فرمان امام خمینی (ره) در سال 62 بود که به دنبال آن کمیته‌ای در وزارت راه تشکیل شد و 14 سال بعد هفته حمل و نقل نام گرفت.

حجت شعبان‌پور ادامه داد: تاریخ راهداری به 93 سال پیش برمی‌گردد که وزارتی تشکیل شد و از مردم برای ساخت راه عوارض دریافت می‌کرد.

وی با بیان اینکه شغل نعمتی خداوندی است، افزود:‌ اعتبارات اداره راه و شهرسازی محدود بوده و شرایط ما در وضعیت عادی خوب نیست و اعتبارات سال 90 پاسخگوی مطالبات نبوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه در سال 91 با 28 درصد رشد ترافیک بوده‌ایم، تصریح کرد: کاهش تلفات جاده‌ای به راهداران و و پلیس راه بر می‌گردد که برای به صفر رساندن این رقم به تامین اعتبار نیاز است.

به گفته وی، 29 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های روستایی استان وجود دارد.

به گزارش فارس،‌ از فرماندهان پلیس راه و راهداران نمونه استان و خانواده مرحوم مهدی‌زاده با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول