اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی کرمان عنوان کرد

مراکز درمانی طعمه جدید کلاهبرداران اینترنتی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کرمان گفت: کلاهبرداران اینترنتی اخیرا با برقراری تماس تلفنی با مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی این مجموعه‌ها را به عنوان طعمه جدید خود قرار می‌دهند.

مراکز درمانی طعمه جدید کلاهبرداران اینترنتی

هوشنگ پوررضاقلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به شیوه جدید کلاهبرداران و تخلیه حساب بانکی از طریق کارت به کارت کردن اظهار داشت: صاحبان مشاغل باید از انجام هرگونه معامله غیر حضوری با افراد ناشناس خودداری کرده و خدمات خود را با افراد مورد شناخت، معتبر و موثق و به صورت حضوری و همراه تنظیم توافق‌نامه انجام دهند.

وی افزود: اخیرا افراد کلاهبردار و شیاد با برقراری تماس تلفنی با مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و معرفی خود به عنوان کارمند ارشد سازمان یا ادارات دولتی و یا وابسته به دولت با جلب اعتماد آنها پیشنهاد دریافت خدمات گوناگون که واحدهای مختلف ارائه می‌دهند را با کارمزد بالاتر از عرف مطرح می‌کنند.

پوررضاقلی ادامه داد: کلاهبرداران پس این جلب اعتماد سوژه خود از آنان دعوت می‌کنند برای واریز وجه به عنوان پیش پرداخت به دستگاه خودپرداز مراجعه و با وارد کردن کارت خود در دستگاه و استفاده از منوی انگلیسی عملیاتی را انجام دهند که در نتیجه این اقدام مبالغ میلیونی از حساب آنان خارج و به حساب افراد کلاهبردار منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: در این روش مجرمانه که با تلفن‌های اعتباری و حساب‌های بانکی فاقد هویت اصیل و غیر قابل بهره‌برداری طراحی و اجرا می‌شود، افراد کلاهبردار با مذاکرات هوشمندانه و بدون وقفه و تنظیم مذاکره مبتنی بر سودآوری کلان برای فرد در حال مذاکره موفق به انجام عملیات بانکی کارت به کارت منجر به تخلیه حساب فرد می‌شوند.

پوررضاقلی خاطرنشان کرد: تمام واحدهای درمانی، پزشکی و آزمایشگاهی وابسته به ویژه عاملان خرید توجه داشته باشند تا در صورت برقراری این نوع تماس‌ها از قبول خواسته فرد در حال مکالمه و انجام عملیات بانکی کارت به کارت برمبنای خواسته فرد ناشناس خودداری کنند.

وی افزود: برای واریز کردن وجه به حساب‌های بانکی هیچ نیازی به وارد کردن کارت عابر بانک دریافت کننده به داخل دستگاه خودپرداز نیست و هرگونه انجام آزمایش یا ارائه خدماتی از ناحیه مراجع دولتی منوط به درخواست کتبی از سازمان مربوطه است و به صورت تلفنی امکان‌پذیر نیست.

این مسئول گفت: تمام ادارات و سازمان‌هایی که به هر نحوی ارائه خدمات دارند برای پیشگیری از چنین مواردی باید به صورت جدی تمام عوامل و کارکنان خود را از این موضوع مطلع کنند.

انتهای پیام/2446/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول