اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان:

93 درصد ثبت ولادت‌ها در سیستان و بلوچستان در مهلت مقرر قانونی انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: 93 درصد ثبت ولادت‌ها در استان سیستان ‌و بلوچستان در مهلت مقرر قانونی انجام می‌شود.

93 درصد ثبت ولادت‌ها در سیستان و بلوچستان در مهلت مقرر قانونی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی زاهدی‌نیا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره ثبت احوال سیستان ‌و بلوچستان اظهار داشت: ثبت احوال سیستان و بلوچستان در راستای پیشبرد اهداف کلان ثبت احوال کشور که سازمانی کارآمد، اثر بخش و نظام‌مند، نتیجه‌گرا برای عرضه خدمات جامع الکترونیک در زیر ساخت‌های دولت الکترونیک است، جایگاه نخست را در منطقه کسب کرده و تاکنون اقدامات بسیار خوبی توسط این سازمان صورت گرفته است.

وی افزود: ثبت احوال در تمامی بیمارستان‌های استان شعبه دارد و تاکنون 120 هزار ولادت در سیستان و بلوچستان در محل بیمارستان‌ها ثبت شده است و امسال نیز 27 هزار و 581 ولادت را در بیمارستان‌ها ثبت کردیم.

زاهدی‌نیا ادامه داد: شبکه اعلام وقایع حیاتی در روستاها نیز متشکل از دهیاران، خانه‌های بهداشت روستایی در قالب شبکه اعلام وقایع حیاتی طراحی شده‌اند و 2 هزار و 399 نفر عضو این شبکه اعلام وقایع حیاتی هستند.

وی بیان کرد: در هر شهرستان شورای ثبت وقایع حیاتی به ریاست فرماندار و دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده تا سیاستگذاری را انجام دهند و دستگاه‌ها بر اساس این سیاست‌ها عمل کنند.

وی ثبت فوت‌های معوقه را از دیگر خدمات ثبت احوال در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: سال گذشته 28 هزار فوت معوقه در استان ثبت شده و امسال نیز از مجموع 37 هزار و 853 فوت ثبت شده در استان 30 هزار از این فوت‌ها ثبت فوت‌های معوقه بوده است.

زاهدی‌نیا خاطرنشان کرد: تمام اطلاعات ولادت و وفات ماهانه در سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز ثبت می‌شود تا این سازمان در جریان باشد که این افراد فوت شده‌اند و یارانه برایشان پرداخت نشود از طرفی آمار ولادت نیز در سامانه ثبت می‌شود تا روال پرداخت یارانه فرد انجام شود.

وی گفت: 63 درصد فوت‌ها در مهلت مقرر قانونی ثبت می‌شود که باید مردم همکاری بیشتری کنند تا تمام فوت‌ها در مهلت مقرر قانونی ثبت شود.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان به صدور شناسنامه‌های مکانیزه در استان اشاره کرد و گفت: سامانه صدور شناسنامه مکانیزه در تمامی ادارات ثبت احوال استان راه‌اندازی شده و تاکنون 156 هزار و 400 شناسنامه جدید مکانیزه در استان صادر که این فرایند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/75005/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول