اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خبر داد

اسکن 3 میلیون سند هویتی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در قالب اجرای طرح آرشیو الکترونیکی 3 میلیون و 135 هزار برگه اسناد هویتی استان اردبیل اسکن شده است.

اسکن 3 میلیون سند هویتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل عبدالله امینی صبح امروز در مراسم گرامیداشت سوم دی سالروز ثبت احوال در اردبیل اظهار داشت: 2 میلیون و 476 هزار برگ از این اسناد مربوط به ولادت و 658 هزار برگ اسناد مربوط به وفات است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح آرشیو الکترونیکی از فروردین سال 90 در نیر آغاز شده است، ادامه داد: قرار بود در یک برنامه سه ساله این طرح اجرایی شود که به فضل الهی در کمتر از یک سال و هشت ماه کل اسناد سجلی استان در بایگانی ثبت و ضبط شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل افزود: شهروندان برای دریافت خدمات سجلی دیگر نیازی به مراجعه حضوری به محل تولد‌شان ندارند و از طریق این سامانه می‌توانند از خدمات متنوع ثبت احوال بهره‌مند شوند.

امینی یادآور شد: در کمتر از دو سال کل اسناد سجلی استان اسکن شده و در حرکتی خداپسندانه به سامانه الکترونیکی کشور وارد شده است.

این مسئول ادامه داد: تاکنون یک میلیون و 800 هزار اسناد داده آمایی شده و در سامانه نیز نشسته است.

امینی گفت: بنا داریم این داده آمایی را ادامه دهیم تا افراد در صدور شناسنامه، عکس‌دار کردن آن و استعلامات دیگر بدون مراجعه به محل سکونت خود به محل زندگی مراجعه کرده و خدمات دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در ادامه بیان کرد: در قالب دولت الکترونیک تمام اسناد سجلی استان‌های کشور در یک سامانه متحد و منسجم تکمیل شده و خدمات ثبتی سجلی به شهروندان ایرانی ارائه می‌شود که در این بحث فراگیر هدف خدمت‌رسانی بی‌منتی است که دولت آن را به جد دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امینی در پایان سخنان خود از آماده ارسال بودن 900 سند داده آمایی خبر داد و ابراز داشت: تا دو ماه آینده 300 سند داده آمایی آماده ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/62001/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول