اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش ملی قرآن کریم و هنر اعلام کرد

15 دی آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش ملی قرآن کریم و هنر

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش ملی قرآن کریم و هنر 15 دی ماه را عنوان آخرین مهلت ارسال چکیده آثار به دبیرخانه این همایش یاد کرد.

15 دی آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش ملی قرآن کریم و هنر

مهدی بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ‌بیان کرد: شرکت کنندگان در همایش ملی قرآن کریم و هنر که تمایل دارند آثار خود را به این همایش ارسال کنند‌ تا 15 دی ماه فرصت دارند نسبت به ارسال چکیده مقالات اقدام کنند.

وی ادامه داد: این همایش با موضوع اصلی «اندیشه هنری استاد شهید مرتضی مطهری» و پنج محور فرعی شامل «بررسی مفهوم زیبایی در قرآن کریم»،‌ «ملاک‌های زیبایی از منظر قرآن کریم»،‌ «زیبایی طبیعی از منظر قرآن کریم»، «ارتباط هدایت و زیبایی از منظر قرآن کریم» و «زیبایی شناسی قصه‌های قرآن» برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش ملی قرآن کریم و هنر تصریح کرد: همچنین ما علاوه بر موضوع اصلی و پنج محور ذکر شده،‌ موضوعات پیشنهادی داریم که شرکت کنندگان می‌توانند از این موضوعات برای مقاله خود بهره ببرند.

بهرامی ابراز داشت: بررسی زیبایی شناسانه مصادیق زیبایی حسی و طبیعی در قرآن کریم، تمثیل بهشت و جهنم قرآنی در زیبایی شناسی اسلامی،‌ مقام بهشت قرآنی در هنر اسلامی،‌ ره‌یافت‌های مفسران به زیبایی شناسی قرآن، تطبیق تفاسیر عرفانی و ظاهری،‌ تفاسیر عرفانی و مقام بهشت در قرآن کریم،‌ زیبایی معقول از منظر قرآن و سنت و ارتباط صدق و خیال در قرآن کریم از جمله این موضوعات هستند.

وی بازنمایی، تقلید و تناسب در زیبایی‌شناسی از منظر قرآن کریم،‌ ارتباط مضمون و فرم هنری در قرآن کریم، تطبیق نظریات فیلسوفان و عرفای اسلامی در زیبایی شناسی با قرآن کریم، تطبیق نظریات زیبایی شناسی متفکران غیر مسلمان با قرآن کریم و تطبیق نظریات زیبایی شناسی سنت گرایان با ‌قرآن کریم را دیگر موضوعات پیشنهادی ارائه شده از سوی دبیرخانه همایش دانست.

انتهای پیام/2258/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول