اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان:

محیط زیست سر سلامتی مردم با کسی معامله نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: سازمان محیط بر سر سلامتی مردم با کسی معامله نمی‌کند و با هر واحد آلاینده، حتی اگر دولتی و با مدیریت دولتی نیز باشد برخورد قانونی می‌کند.

محیط زیست سر سلامتی مردم با کسی معامله نمی‌کنند

کیومرث کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی شهر ضمن اشاره به اینکه سازمان محیط زیست برای حفظ محیطی سالم برای زندگی تمام افراد و زیست مندان با کسی معامله نمی‌کند، اظهار کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست با واحدهای آلاینده تعامل دارد و آنها را تشویق و هدایت می‌کند و نظرات کارشناسی ارائه می‌دهد.

وی تاکید کرد: این در حالی است که در مقابل از آنجایی که موضوع سلامت همه مردم و محیط زیست در میان است و در صورت عدم تمکین قانون و جلوگیری از تخلف با واحدهای آلاینده برخورد جدی و قانونی می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در ادامه گفت: بر طبق قانون، ایجاد آلودگی جرم شناخته می‌شود و برای این جرم هم مجازات‌هایی تعریف شده است.

وی افزود: سازمان محیط زیست از پشتیبانی قوه قضائیه برخوردار است و اگر احساس کند که واحدی در فرآیند تولیدش سلامت مردم را به خطر می‌اندازد قادر به هر نوع اقدامی بر علیه آن واحد خواهد بود تا بتواند دست افراد سودجو و متعرض به حقوق محیط زیست را کوتاه کند.

کلانتری بیان کرد: حفظ محیط زیست وظیفه‌ای عمومی است و فقط به عهده سازمان محیط زیست و دستگاه‌های دولتی نبوده و تک تک افراد جامعه در برابر محیط زیست مسئولند.

وی تصریح کرد: موضوع آلودگی هوا یک موضوع جدی است و همه شهرهای بزرگ با آن درگیر هستند و مبارزه با آن نیاز به همکاری و احساس مسئولیت عمومی دارد.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه حفظ آب، خاک و هوا یک وظیفه قانونی و شرعی است، افزود: برخورداری از محیطی پاک و شهری تمیز و عاری از آلودگی در آب و خاک و هوا، زندگی سالمی را برای افراد در پی دارد و این امر تنها با همکاری مردم و مسئولان تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم شهرهایمان را به استانداردهای محیط زیست برسانیم باید بپذیریم که بخشی از آلودگی‌ها ناشی از تردد خودروها است و تلاش کنیم که بیشتر از ناوگان عمومی شهری کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنیم.

انتهای پیام/63001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول