اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی خبر داد

افتتاح 8 دفتر پیشخوان ثبت احوال تا پایان سال در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: تا پایان امسال 8 دفتر پیشخوان ثبت احوال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 8 دفتر پیشخوان ثبت احوال تا پایان سال در آذربایجان‌شرقی

علی جعفری‌آذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: تا پایان امسال هشت دفتر پیشخوان ثبت احوال در آذربایجان‌شرقی و در شهرهایی نظیر تبریز، مراغه، میانه و مرند به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته درخواست فعال کردن 17 دفتر پیشخوان ثبت احوال از سازمان ثبت احوال کشور صورت گرفته بود که با 13 مورد آن موافقت به عمل آمد.

جعفری‌آذر اضافه کرد: در حال حاضر 9 دفتر پیشخوان در آذربایجان‌شرقی فعال است که از این تعداد سه دفتر پیشخوان در تبریز و بقیه در شهرستان‌هایی کریدوری فعال هستند و از این تعداد نیز پنج دفتر در شش ماه نخست امسال به بهره‌برداری رسیده‌اند. 

وی با اشاره به اختصاص یک دفتر پیشخوان به ازای 100 هزار نفر گفت: این دفاتر فعال به عنوان رابطی بین مردم و ثبت احوال خواهند بود و در کاهش مراجعات و حجم کاری مردم تاثیرگذار است.

جعفری‌آذر با تاکید بر مزیت‌های این دفاتر تصریح کرد: این دفاتر تا ساعت تصویب شده برای سایر دفاتر خدماتی که 17 تا 18 عصر است دایر خواهند بود که می‌تواند مزیتی مهم برای همشهریانی باشد که صبح‌ها امکان مراجعه به بخش‌های اداری ثبت احوال ندارند.

وی در ادامه از تعویض شناسنامه دانش‌آموزان بالای 15 سال به عنوان یکی از پرحجم و زمان‌برترین کارها در حوزه مدیریتش یاد کرد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: این پروسه امسال به دفاتر پیشخوان واگذار شد که در کاهش حجم مراجعان ثبت احوال به تعداد بیش از 50 هزار نفر موثر واقع شد؛ به طوری که تعویض شناسنامه 27 هزار دانش‌آموز در استان که باید با مراجعه یکی از والدین اتفاق می‌افتاد در کمترین زمان و با همکاری مدارس و دفاتر پیشخوان صورت گرفت.

وی، در مورد هزینه خدماتی که این دفاتر ارائه می‌دهند، اظهار کرد: این دفاتر براساس مصوبه کشوری به ازای هر شناسنامه خدماتی که ارائه می‌دهند 35 هزار ریال از مراجعان خود دریافت خواهند کرد که این رقم برای دانش‌آموزان امسال با تخفیف 40 درصدی به 20 هزار ریال کاهش یافته و به دفاتر پیشخوان ابلاغ شده بود.

انتهای پیام/60001‌/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول