اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی:

اطلاعات هواشناسی به صورت لحظه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: شبکه هواشناسی منطقه به زودی تقویت می‌شود و اطلاعات به صورت لحظه‌ای ثبت شده و به کشاورزان شهرستان میانه ارائه می‌شود.

اطلاعات هواشناسی به صورت لحظه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، امیر شاهرخ حسنعلی‌زاده پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ورودی تمام سیستم‌های جوی از شمال‌غرب کشور است، افزود: این مکان از لحاظ  داشتن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از قبیل رادار، جو بالا و سایر تجهیزات ماهواره‌ای یکی از مهم‌ترین ادارات کل هواشناسی در منطقه است.

وی در ادامه از نصب ایستگاه خودکار در ترکمانچای، آقکند و اداره هواشناسی میانه در برنامه‌ پنجساله پنجم خبر داد و اظهار کرد: در آینده نه چندان دور شبکه هواشناسی منطقه بیشتر تقویت خواهد شد و اطلاعات به صورت لحظه به لحظه ثبت و برای ارائه به کشاورزان شهرستان میانه بهتر و سریع‌تر انجام خواهد شد.

حسنعلی‌زاده گفت: موقعیت شهرستان میانه به لحاظ وضعیت اقلیمی، جغرافیایی و قطب کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار بوده؛ بنابراین جمع‌آوری پارامترهای جوی مهم است از این رو همه داده‌های ثبت شده برای بهره‌برداری منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی اهمیت خاصی به ویژه در مسیر خطوط هوایی، ریلی و جاده‌ای دارد و برنامه‌ریزی آینده توسعه شهرستان بر این اساس پایه‌ریزی شده است.

وی اظهار کرد: با حمایت فرماندار میانه در راه‌اندازی شبکه ایستگاه‌های خودکار، این پوشش کامل می‌شود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به میزان بارندگی 9 ماه سال‌ جاری در میانه که بیش از 275 میلیمتر بوده و جزو ترسالی این منطقه ارزیابی شده است، گفت: سال گذشته با 192 میلیمتر بارندگی، وضعیت خشکسالی شدید در میانه ثبت شده است. 

انتهای پیام/60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول