اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد مرند خبر داد

صدور پروانه تأسیس برای فعالیت کانون فرهنگی هنری در مساجد مرند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند از صدور مجوز و تأسیس کانون فرهنگی و هنری در مساجد دارای شرایط در شهرستان مرند خبر داد.

صدور پروانه تأسیس برای فعالیت کانون فرهنگی هنری در مساجد مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند محمدحسین شناور دوشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از نهادهایی که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1371 با هدف مقابله عملی و منطقی با تهاجم فرهنگی دشمن فعالیت خود را زیرنظر وزارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرده است، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور است.

وی تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را کیفیت‌بخشی به برنامه‌های مساجد دانست که با جذب جوانان و نوجوانان همچنین حضور در مسجد شکل می‌گیرد و می‌تواند زمینه رشد و شکوفایی هرچه بیشتر جامعه اسلامی را در زمینه‌های مختلف فراهم کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند ادامه داد: سیاست مسجدمحوری دولت نهم و دهم عاملی برای گام‌های بسیار بلند در ارتقای فرهنگ دینی ایران اسلامی است.

شناور در ادامه خاطرنشان کرد: جذب جوانان در برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزه‌های دینی یکی از اهداف مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی تصریح کرد: این سیاست مسجد‌محوری در دولت نهم و دهم در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به تحقق پیوسته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند افزود: در فرهنگ انبیاء و ائمه اطهار (ع) مساجد به عنوان پایگاه هدایت و اجتماع بشریت نام برده شده است و هیچ نهاد فرهنگی و اجتماعی نمی‌تواند جایگاه رفیع آن را پر کند.

شناور عنوان کرد: حضور آگاهانه و از روی رغبت و روی آوردن به مسائل فرهنگی و هنری در کنار مسائل دینی، معنوی و مذهبی برای نسل آینده بسیار مؤثر است و در مناطق روستایی از اولویت خاصی برخوردار است.

وی راه‌اندازی گسترده کانون فرهنگی هنری، تأسیس و تجهیز کتابخانه در کانون فرهنگی هنری مسجد و ارسال نرم‌افزار کتابخانه‌ای، تجهیز مسجد به امکانات میز، قفسه، رایانه،کتابخانه باز، توزیع کتاب عمومی و کتاب کمک آموزشی در میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، توزیع قرآن کریم در مساجد و اجرای طرح‌های متنوع قرآنی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و نیز کمک‌های سرانه مالی را تنها بخشی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد دانست

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند افزایش و توسعه گسترده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را با توجه به اهتمام دولت برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام از مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگی دانست.

شناور در پایان بیان داشت: در حال حاضر 22 کانون فرهنگی و هنری مسجدی در شهرستان مرند فعالیت دارند و تا آخر سال‌جاری به مساجد و هیئت امنایی که شرایط لازم را داشته باشند در سطح شهرها و روستاهای تابعه، کانون فرهنگی هنری توسعه خواهند یافت.

انتهای پیام/60009/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول