اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نور:

قاچاق کالاهای کم‌کیفیت فلج‌کننده است

خبرگزاری فارس: فرماندار نور با بیان اینکه قاچاق کالاهای کم‌کیفیت فلج‌کننده است، گفت: برخی مواقع کالاهای زیان‌آور و تخریب‌کننده به وفور وارد کشور می‌شوند در حالی که برای مثلا یک داروی خاص با مشکلات مواجه هستیم.

قاچاق کالاهای کم‌کیفیت فلج‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالغدیر مشایخی در جلسه شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان نور بیان داشت: دشمنان با برنامه‌های گوناگون با نظام اسلامی ما مقابله می‌کنند و در آخرین برنامه‌های خود فلج کردن اقتصاد کشور را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی اظهار داشت: یکی از راه‌های فلج کردن اقتصاد به دنبال تحریم‌ها، قاچاق کالاهای کم کیفیت خارجی است که علاوه بر از کار انداختن چرخه تولید کشور توان رقابت را از تولیدات داخلی می‌گیرد و از عرضه تولیدات کالاهای داخلی در بازار کاسته و تولیدکننده داخلی را فلج می‌سازد.

رئیس شورای فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در این بین افراد سودجو با هدف به دست آوردن سودهای کلان موقت با دشمنان همراه شده و دانسته و ندانسته موجب رکود چرخه تولید و عدم عرضه کالاهای داخلی می‌شوند که در نتیجه این اعمال، اقتصاد کشور ضربه و زیان می‌بیند.

مشایخی تصریح کرد: از دیگر کارهای قاچاقچیان وارد کردن مواد دخانی، کالاهای آرایشی و بهداشتی پرزرق و برق است که به جهت سودآوری بالا هر چند موقت اما برخی از جوانان را نیز در دام خود گرفتار می‌کند و آنان به‌جای کار کردن به شغل‌های کاذب روی آورده و نیروی جوانی و کار نیز منحرف می‌شود.

وی با اشاره به ورود برخی مکمل‌های غذایی و دارویی و نیز کالاهای لوکس آرایشی و بهداشتی به کشور ابراز داشت: گاهی این مکمل‌ها و لوازم آرایشی پر زرق و برق زیان‌آور و تخریب‌کننده است اما به وفور وارد و یافت می‌شود اما برای مثلا یک داروی خاص با مشکلات مواجه هستیم و این به این معنا است که دشمن با هر روش نظام را هدف قرار داده و در بیشتر کالاهای آرایشی و بهداشتی تهاجم فرهنگی را در پیش گرفته است.

این مسئول اظهار داشت: گرچه مبارزه و مقابله با ورود و قاچاق کالا از مبدأ در دستور کار است اما در داخل کشور و شهرها و روستاها لازم است مراقبت صورت گیرد تا شاهد قاچاق کالا نباشیم.

مشایخی اجرای طرح شبنم را در این راستا عنوان کرد و افزود: یکی از راه‌های شناسایی و مقابله با قاچاق کالا اجرای دقیق طرح شبنم است که مانع ورود کالاهای کم کیفیت خارجی به بازار می‌شود و در نهایت باعث حمایت از تولید داخلی و افزایش توان تولیدکنندگان داخل خواهد شد.

  انتهای ‌پیام/86023/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول