اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش اصلاح بذر مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان:

تحریم‎ها فرصتی برای عرضه اندام پژوهشگران / نیاز به واردات بذر هیبرید نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس بخش اصلاح بذر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: تحریم‎ها از یک زاویه به عنوان فرصت برای محققان و پژوهشگران تلقی می‎شود که بتوانند برای آخرین دستاوردها و یافته‎های علمی خود عرضه اندام کنند.

تحریم‎ها فرصتی برای عرضه اندام پژوهشگران / نیاز به واردات بذر هیبرید نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رحمت‎الله بهمرام در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‎ها و دستاوردهای پژوهشی خانواده جهاد کشاورزی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در برخی ایام پژوهشگران و محققان را باور نداشتند و کارهای آنها بااهمیت جلوه داده نمی‎شد اما شرایط تحریم سبب شده تا از علم و دانش محققان بیشتر استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در ایجاد و اصلاح ارقام گیاهی نیازی به واردات نداریم تصریح کرد: اما در این شرایط کنونی نیاز به راهکارهای قانونی برای توجه به امر پژوهش و دستاوردهای محققان بیشتر احساس می‎شود و لازم است تا به سمت اصلاح ارقام جدید روی بیاوریم.

رئیس بخش اصلاح بذر مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: اکنون فضا برای محققان در کشور باز شده که در زمینه یافته‎های علمی خود عرضه اندام کنند چراکه اکنون یافته‎های پژوهشی در کشور متقاضیان زیادی پیدا کرده است و این رسالت به خوبی از سوی محققان و پژوهشگران در مرکز تحقیقات کشاورزی استان صورت می‎گیرد.

بهمرام کمبود اعتبارات، تجهیزات و امکانات را مهمترین چالش بخش پژوهش عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم این کمبودها خللی در کارهای پژوهشی ایجاد نکند.

وی با بیان اینکه پروسه اصلاح رقم چیزی در حدود 12 سال طول می‎کشد اذعان داشت: اکنون اگر تعداد ژرم‎پلاسم‎ها و آزمایشات‎مان را گسترده‎تر نکنیم 12 سال بعد، رقمی نخواهیم داشت.

رئیس بخش اصلاح بذر مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه آینده تغییرات بیماری‎ها و قارچ‎های گیاهی را پیش‎بینی می‎کنیم، یادآور شد: سعی می‎شود تا سازگار و همگام با طبیعت حرکت کنیم و رقم‎هایی را در عرصه توزیع کنیم که از گسترش بیماری‎ها و اپیدمی آن جلوگیری کند.

25 لغایت 30 آذر سال 1391 به عنوان هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است و شعار محوری این هفته "پژوهش تقاضامحور و تولید دانش‎بنیان، زیربنای اقتصاد مقاومتی" است.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول