اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

ارشاد قم در خشکسالی بودجه‌ای / تالار تئاتر شهر در قم احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه اکنون در خشکسالی بودجه‌ای به سر می‌بریم و اعتبار چندانی نداریم، از احداث تالار تئاتر شهر در قم خبر داد.

ارشاد قم در خشکسالی بودجه‌ای / تالار تئاتر شهر در قم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از راه یافتگان به جشنواره ملی تئاتر فجر اظهار کرد: جلسات متعددی به صورت فصلی با هنرمندان به ویژه هنرمندان تئاتر خواهیم داشت.

وی افزود: استان قم استعداد بالایی در زمینه هنر به ویژه تئاتر دارد که در این زمینه پیشکسوتانی داریم که می‌توانند به فعالیت جوانان کمک شایانی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: نه تنها در استان قم فرهنگ و هنر به چشم می‌خورد بلکه این استان استعداد بسیاری در زمینه تربیت هنرمندان و فرهنگ‌دوستان دارد.

وی ابراز کرد: خرسندیم که بعد از هفت سال توانسته‌ایم به تئاتر فجر راه پیدا کنیم که این موضوع خود ملاک خوبی برای سنجش تئاتر در استان قم است.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به پیشینه قم در زمینه هنر بازیگری بیان داشت: در روزهای نخست انقلاب، استان قم در زمینه کارگردانی، بازیگری و نویسندگی صاحب مقام بود اما به دلیل برخی مشکلات در برهه‌ای از زمان دچار افت شد که با همت جوانان توانستیم این کاستی را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: مباحث فرهنگی در قم همیشه بر هنر غلبه داشته ولی اکنون با تشکیل شورای ساخت برنامه امیدواریم بتوانیم سیاست را در نگرش تئاتر قم تغییر دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه اکنون در خشکسالی بودجه‌ای به سر می‌بریم و اعتبار چندانی نداریم گفت: در تلاش هستیم با همین وضعیت بتوانیم عدالت را در عرصه تئاتر در رده‌های گوناگون رعایت کنیم.

وی در ادامه از بهره‌برداری تالار مرکزی شهر خبر داد و اذعان کرد: این مرکز هنری در ابتدای سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد که 6.5 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز آن از محل اعتبارات مهر ماندگار تأمین شده است.

اسماعیلی‌طبا عنوان داشت: تالار غدیر که در کنار اداره سابق فرهنگ و ارشاد قرار دارد، با قول مساعد معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعمیر و بازسازی شده و به مرکز تئاتر شهر قم تبدیل می‌شود.

وی همچنین از احداث مجتمع تئاتر با کمک سیمای قم خبر داد و افزود: در این مجتمع گزارشی از تئاترهای اجرا شده یا در دست اجرا و تمرین ارائه و پخش خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی در زمینه نمایشنامه نویسی و بازیگری برگزار خواهد شد تا استعدادها شکوفا شده و در سال‌های آینده افراد بیشتری به جشنواره فجر راه پیدا کنند.

انتهای پیام/78005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول