اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر:

ساماندهی جاذبه‎های گردشگری بوشهر با جدیت در حال انجام است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با جدیت ساماندهی جاذبه‎های گردشگری همه مناطق استان بوشهر را انجام می‎دهیم.

ساماندهی جاذبه‎های گردشگری بوشهر با جدیت در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، سعید آزادشهرکی ظهر امروز در نشست با فرماندار دشتی اظهار داشت: باتوجه به برنامه‎هایی که برای توسعه صنعت گردشگری در استان بوشهر پیش بینی کرده‎ایم، برای تسهیل در انجام امور در این زمینه اختیاراتی به فرمانداران در شهرستان‎ها داده شده است.

وی تصریح کرد: سرویس‎های بین راهی توسط شرکت توسعه گردشگری احداث شده است که اداره کل میراث فرهنگی به عنوان رئیس هیئت مدیره است و این شرکت مستقیم به وسیله ما احداث نشده است و بدون شک در مکان یابی‎های آینده با فرمانداران لکه‎گذاری روی نقشه‎ها انجام می‎شود.

آزادشهرکی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که این تفویض اختیار بدهیم و با هماهنگی شرکت توسعه گردشگری این اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: مسائلی که توسط فرماندار دشتی در این نشست مطرح شد پیگیری خواهیم کرد، تا بتوانیم در امر ساماندهی، جاذبه‎های گردشگری که شهرستان دشتی از آن برخوردار است به منصه ظهور و بروز برسانیم.

فرماندار دشتی نیز در این نشست گفت: در نشستی که با معاون رئیس جمهور در میراث فرهنگی داشتیم، یک میلیارد تومان برای ساماندهی منطقه گردشگری بنگه و برج اذان در دشتی اختصاص یافت.

سیدعلی هاشمی اظهار داشت: همچنین مبلغ 500 میلیون تومان برای ساماندهی یادمان شهدای خلیج فارس اختصاص یافت.

وی یادآورشد: برای احداث برج اذان در خورموج، مبلغ 30 میلیون تومان از محل تملک دارایی‎ها و برای منطقه گردشگری بنگه نیز مبلغ 30 میلیون تومان در کمیته برنامه‎ریزی شهرستان اختصاص داده‎ایم.

هاشمی افزود: در حال حاضر بیش از 20 هزار درخت در منطقه گردشگری چاه چاهو غرس شده است و از میزان 5 هزار و 35 هکتار مرتع پارک تفریحی چاه چاهو، یک هزار و 100 هکتار آن تاکنون جنگل‌کاری شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان 100 هکتار به‌عنوان پارک جنگلی معرفی شده است و برای توسعه فضای سبز این منطقه مبلغ 30 میلیون تومان از محل تملک دارایی اختصاص داده شده است.

رئیس تسهیلات سفر شهرستان دشتی ادامه داد: مبلغ 10 میلیارد ریال برای مرمت قلعه محمدخان، 50 میلیارد ریال برای پارک ساحلی دهستان کبگان و تکمیل پارک ولایت و مرمت مسجد جامع کاکی، ساماندهی چهارسرویس بهداشتی بین راهی که

دو تای آن در بخش کاکی، یکی در منقل خورموج و یکی هم در روستای بحیری اختصاص یافته است.

انتهای پیام/66007/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول