اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان تبریز:

ساخت زندان با استانداردهای روز در دستور کار قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: ساخت زندانی با استانداردهای روز در "باباباغی" تبریز در دستور کار قرار گرفته است که در این رابطه زمینی به مساحت 90 هکتار در این منطقه اختصاص یافت.

ساخت زندان با استانداردهای روز در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی،  موسی خلیل‌الهی در نخستین جلسه کارگروه حمایت از حقوق زندانیان شمال‌غرب کشور افزود: هدف غرب این است که به مردم جهان القاء کند مهد حقوق بشر در جهان کشور فرانسه است.

وی گفت: ادعای غرب در خصوص مهد حقوق بشر ادعایی واهی است که اسلام از همان اوایل ظهور نه تنها به حقوق بشر اهمیت زیادی می‌داده که حتی حقوق حیوانات را نیز با ارزش دانسته است.

خلیل‌الهی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: غرب از حقوق بشر تنها به عنوان یک وسیله و ابزار استفاده می‌کند و حقوق بشر مطروحه در غرب ساختگی و مصنوعی است.

دبیر کارگروه حمایت از حقوق زندانیان شمال‌غرب کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید این تفکر را داشته باشیم که مجرم هم مثل همه ما انسان است و حق نداریم حقوق انسانی مجرم را زیرپا بگذاریم و فقط باید به خاطر اهداف تامینی و تربیتی با کیفر و مجازات مجرمان امنیت و عدالت را در جامعه گسترش داده و باعث اصلاح آنها شویم.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز افزود: رویکرد قوه قضائیه در سال‌های اخیر بر این است که با تقسیم جرم به جرم‌های سبک و سنگین، زمینه کاهش تعداد افراد زندانی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها بر این استوار شده تا از انباشت زندانی در زندان جلوگیری شود، گفت: برنامه‌ریزی‌ها بر این بوده است تا از اعزام زندانیان با جرایم سبک به زندان ممانعت شده و از مجازات جایگزین استفاده شود.

دادستان تبریز با بیان اینکه بر مشکلات فضای فرسوده و تنگ زندان تبریز اشراف کامل داریم، ادامه داد: ساخت زندانی با استانداردهای روز در "باباباغی" تبریز در دستور کار قرار گرفته است و در این رابطه زمینی به مساحت 90 هکتار در این منطقه در قسمت غرب تبریز اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: با مساعدت مسئولان محلی مشکلات مربوطه حل و فصل شده و اخیراً کارگاه احداث آن تجهیز شده و به زودی با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء احداث آن آغاز خواهد شد.

خلیل‌الهی اظهار کرد: سال گذشته تبریز به عنوان امن‌ترین شهر کشور شناخته شد و استان آذ‌ربایجان‌شرقی نیز در زمینه امنیت اجتماعی رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد. 

انتهای پیام/60001/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول