اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان:

آثار جامع شهدای استان سمنان عرضه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان گفت: آثار شهدای استان پس از جمع‏آوری و تألیف، در قالب فرهنگ‏نامه شهدا در کنگره سرداران و 3 هزار شهید سمنان عرضه می‌شود.

آثار جامع شهدای استان سمنان عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، عبدالرحیم فریدون عصر امروز در جمع اعضای کمیته شهدای میامی گفت: در 8 سال دفاع مقدس، فرهنگ شهادت و ایثارگری برگ برنده ما بود و ادامه این راه به همت والایی نیاز دارد.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان اظهار داشت: در 8 سال دفاع مقدس آنها که رفتند، کاری حسینی کردند و آنها که ماندند، باید کاری زینب‌گونه انجام دهند.

فریدون ادامه داد: ترویج و انتشار فرهنگ ایثار و جانبازی کاری زینب‏گونه است که وظیفه ما را به عنوان وارثان این راه یادآوری می‌کند تا به بهترین نحو آن را انجام دهیم.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های نشر فرهنگ شهادت، جمع‌آوری آثار شهدا و تألیف آن در قالب فرهنگ‌نامه است و این کار باید به زودی در استان سمنان انجام شود.

فریدون تصریح کرد: در جمع‌آوری آثار شهدا باید به زمان توجه داشته باشیم، چراکه با گذشت زمان، منابع مرتبط با شهدا از دست می‌روند.

وی بیان داشت: در استان سمنان، نزدیک به 3 هزار شهید داریم که اکثراً در خط مقدم جبهه و نه در بمباران‌ها یا ترورها به شهادت رسیده‌اند.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان افزود: حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و شهادت در خط مقدم نشانه ولایت‏مداری، ایمان و اعتقاد مردم استان سمنان است.

فریدون در پایان ابراز داشت: شهرستان میامی بیش از 150 نفر شهید دارد که برای آنها در قالب مخصوصی تشکیل پرونده شده، اما جای کار بیشتری برای ثبت آثار و خاطرات آنان وجود دارد.

انتهای پیام/2249/ذ20 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول