اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه منوجان:

حماسه 9 دی نمایشگاه غیرت ملی در دفاع از نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه منوجان گفت: حماسه تاریخی نهم دی نمایشگاه غیرت ملی ایرانیان در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حماسه 9 دی نمایشگاه غیرت ملی در دفاع از نظام است

حجت‌الاسلام امین رضوانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در منوجان با ارزیابی آثار و دستاوردهای حماسه 9 دی ماه 88 اظهار داشت: حضور ده‌ها میلیونی مردم در تظاهرات 9 دی که طی سه دهه تاریخ انقلاب بی‌نظیر بود، بصیرت، هوشیاری و دشمن‌شناسی ملت مسلمان ایران را به خوبی نشان داد و برای همیشه در تاریخ به عنوان حماسه‌ای ماندگار به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه بدون تردید پویایی حماسه نهم دی ماه در گرو مطالعه و تبیین زوایای مختلف این حماسه ملی است، افزود: وفق نظر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد 9 دی امروز بزرگ‌ترین رسالت تریبون‌داران و مسئولان کالبدشکافی این مبحث است.

رضوانی تصریح کرد: یکی از محورهایی که باید در تبیین حماسه ماندگار تجمع بزرگ عاشورائیان در یوم‌الله نهم دی ماه مورد توجه جدی قرار گیرد، بررسی آثار، پیامدها و دستاوردهای این حماسه عظیم است.

این مسئول با اشاره به اینکه این حماسه آثار و دستاوردهای گوناگون و فراوانی برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته، ابراز داشت: این دستاوردها در دو سطح داخلی و خارجی بسیار اثرگذار بوده است.

وی عنوان کرد: افزایش اقتدار و استحکام نظام، تقویت باورها به وجود جنگ نرم و فتنه‌های پیچیده، کنار رفتن نقاب‌ها، رفراندوم ملی در دفاع از نظام و رهبری از جمله دستاوردهای 9 دی ماه در سطح داخلی هستند که از نظر کمیت و کیفیت از فراوانی بالایی برخوردار هستند.

امام جمعه منوجان گفت: اساسی‌ترین دلیل خصومت غرب به محوریت آمریکا با انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی نگرانی و هراس از قدرت، الهام‌بخشی و الگوسازی انقلاب اسلامی بوده است.

رضوانی با بیان اینکه البته وقوع بیداری اسلامی در منطقه به تأسی از انقلاب در این راستا ارزیابی می‌شود، ادامه داد: این هراس ایران را همواره در کانون دشمنی‌های غرب قرار داده و بر همین اساس فتنه و حرکت آن‌ها در عاشورا برای مبارزه با این الگو بوده است.

وی حماسه تاریخی نهم دی را نمایشگاه غیرت ملی ایرانیان در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اذعان داشت: این حماسه در پی واکنش به شیطنت دشمنان انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

این مسئول متذکر شد: آشکار شدن دشمنی گسترده غرب با نظام، پیوند فتنه با خارج، اذعان غرب به اقتدار ایران، قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی، تحرک‌بخشی به بیداری اسلامی منطقه و حفظ استقلال سیاسی از جمله این شیطنت‌ها است.

انتهای پیام/80006/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول