اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:

توانمندی‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی آماده صادرات به افغانستان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: توانمندی‌های کشاورزی استان خراسان‌جنوبی آماده صادرات به کشور افغاستان است.

توانمندی‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی آماده صادرات به افغانستان است

غلام‌رضا هادربادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی در زمینه صادرات توانمندی‌های محصولات کشاورزی به کشور افغانستان می‌تواند فعالیت قابل قبولی داشته باشد.

وی با اشاره به تولید محصولات استراتژیک در خراسان‌جنوبی افزود: در زمینه تولید زعفران، زرشک، عناب، پسته، انار و گل نرگس استان خراسان‌جنوبی در کشور از رتبه‌های بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: ما ‌می‌توانیم در صادرات این محصولات به کشور افغانستان با مطالعه بازار این کشور و در نظر گرفتن میزان کشش آن برای خرید این محصولات اقدامات خوبی انجام دهیم.

*فعالیت 700 واحد دامی و 400 واحد مرغی در خراسان‌جنوبی

هادربادی با بیان اینکه از این جایگاه می‌توانیم برای استان کسب درآمد کنیم، گفت: علاوه بر این استان خراسان‌جنوبی داری 700 واحد مرغی و 400 واحد دامی است که بیش از نیاز است و می‌توانیم برای صادرات محصولات دامی به این کشور نیز برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: خراسان‌جنوبی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز فعال و توانمند است که در این زمینه نیز می‌توانیم برای صادرات استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در زمینه تولیدات دامی مانند کنسانتره و تولیدات باغی نیز خراسان‌جنوبی فعال است که باید در این مورد نیز برنامه‌ریزی صورت گیرد.

هادربادی اظهار کرد: خراسان‌جنوبی در زمینه احداث کشتارگاه‌ها و سردخانه‌ها نیز می‌تواند در کشور افغانستان سرمایه‌گذاری کند چرا که این کشور هنوز از شرایط ابتدایی برای نگهداری گوشت استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: سرد‌خانه صنعتی بیرجند در دست احداث است و ما می‌توانیم از توان فنی خود در این زمینه برای ورود به کشور افغانستان استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از نداشتن تفاهم‌نامه بهداشتی با کشور افغانستان به عنوان یکی از مشکلات فراروی برقراری ارتباط با این کشور یاد کرد و گفت: طرفین افغانی ما حاضر نیستند بدون این تفاهم‌نامه با ما قرارداد داشته باشند که این مشکل باید مرتفع شود.

*برگزاری کلاس‌های آموزشی کشاورزی در کشور افغانستان

هادربادی به سایر حوزه‌های مناسب برای ایجاد ارتباط با کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه قشر عظیمی از مردم افغانستان به کار کشاورزی مشغول هستند برگزاری کلاس‌های آموزشی کشاورزی و اعزام نیرو در این زمینه می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در زمینه کشاورزی حفاظتی مانند تسطیح و یکپارچه‌سازی مراتع، عملیات آبخیزداری و ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای نیز در این استان فعال است که می‌تواند در این زمینه‌ها نیز به کشور افغانستان ورود پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای پروژه‌های مهم مانند پروژه ترسیب کربن در مناطق روستایی شهرستان سربیشه اظهار کرد: این پروژه یک پروژه بزرگ در کشور است که کارشناسان ما در این زمینه توانمند شده‌اند و می‌توانند در کشور افغانستان در این زمینه نیز فعالیت کنند.

انتهای پیام/690011/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول