اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها خبر داد

راه‌اندازی 100 کانون بشردوستانه در زندان‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها گفت: حدود 100 کانون بشردوستانه در سطح مراکز سازمان زندان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 100 کانون بشردوستانه در زندان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، عنایت‌الله باقرنیا در بازدید از کانون بشردوستانه جمعیت هلال احمر در کانون اصلاح و تربیت شیراز با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در راستای تفاهمنامه همکاری با جمعیت هلال احمر اظهار داشت: ایجاد و تقویت حس نوع‌دوستی در مددجویان یکی از برنامه‌ها و آموزش‌های مؤثر در اصلاح و تربیت بوده و زمینه‌ساز تغییر نگرش آنان در مسیر زندگی سالم و سعادتمند است.

وی افزود: راه‌اندازی کانون‌های بشردوستانه در 30 استان کشور به استثنای استان گلستان موفق بوده است و این‌گونه کانون‌ها علاوه بر شکل‌گیری در کانون‌های اصلاح و تربیت در سطح زندان‌ها و مراکز اقدامات تأمینی و تربیتی نیز باید راه‌اندازی شوند.

باقرنیا توجه به این موضوع بشردوستانه و استفاده از ظرفیت‌های موجود را ضروری دانست و تصریح کرد: خدمات‌دهی به نوجوانان و جوانان در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی در کانون‌های اصلاح و تربیت کشور، جدای از همسالان و هم‌گروهان خود که در جامعه هستند نبوده و باید از تمام خدمات این‌گونه مراکز و مؤسسات بهره‌مند شوند.

معاون مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها ابراز داشت: برای نیل به اهداف اصلاحی و تربیتی و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، سازمان زندان‌ها نیازمند کمک دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه‌های دینی، آموزشی، تربیتی، بهداشتی و درمانی و... است و لزوم ارتباط مناسب درون‌ و برون‌سازمانی به منظور تحقق اهداف مورد نظر ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه امکانات و منابع سازمان به تنهایی کافی نیست و مشارکت تمام افراد را در ارائه خدمات می‌طلبد، تصریح کرد: با توجه به قول مساعد مسئولان جمعیت هلال احمر و تفاهم‌نامه‌های تنظیم شده، مقرر شد تا پایان زمان تفاهم‌نامه حدود 100 کانون بشردوستانه در سطح مراکز سازمان زندان‌ها راه‌اندازی شود که امیدواریم با همکاری خوبی که بین سازمان زندان‌ها و جمعیت هلال احمر وجود دارد تمام اهداف طراحی شده محقق و عملی شود.

باقرنیا با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده گزارش عملکرد برخی استان‌ها، سطح همکاری‌ها بسیار خوب و گسترده بوده است گفت: در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، تحویل داروهای ویژه، واکسیناسیون، آموزش امداد و نجات، کلاس‌های عقیدتی، آموزش زبان انگلیسی، رایانه، تجهیز لوازم ورزشی و وسایل کمک‌های اولیه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: همچنین تجهیز کتابخانه‌ها و اهدای بسته‌های حمایتی به مددجویان نیازمند کمک و خدمات خوبی از سوی واحدهای استانی جمعیت هلال احمر به مراکزی که کانون بشردوستانه در آنجا راه‌اندازی شده، صورت گرفته است.

معاون مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌های کشور با اشاره به اینکه مقرر شد که از محل منابع و کمک‌های اعتباری مبلغی به هر یک استان‌ها تخصیص داده شود که تاکنون این مهم تحقق نیافته است اظهار امیدواری کرد که منابع مالی در سال جاری در این زمینه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول