اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

تست‌های اعتیاد حجاج تنها در هلال‌احمر قابل قبول است

خبرگزاری فارس : معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از معاینات مهم زائران تست اعتیاد است که باید زیرنظر مرکز معاینه پزشکی هلال احمر انجام شود و تست‌های گرفته شده در دیگر مراکز قابل قبول نیست.

تست‌های اعتیاد حجاج تنها در هلال‌احمر قابل قبول است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجیدرضا لطیفی چهارشنبه شب در جلسه برنامه‌ریزی حج و زیارت که در سالن کنفرانس بانک ملت برگزار شد، اظهار کرد: معاینات زائران به صورت متمرکز در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ویزیت معاینه پزشکی زائران 10 هزار تومان است که 2 هزار تومان آن به هلال احمر برای تجهیز مراکز زائران در شهرستان‌ها اختصاص می‌یابد.

نماینده هئیت پزشکی حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیمه نقشی در پرداخت ویزیت معاینه پزشکی زائران ندارد، خاطرنشان کرد: از معاینات مهم زائران، تست اعتیاد است که باید زیر نظر مرکز معاینه پزشکی هلال احمر انجام شود و تست‌های گرفته شده در دیگر مراکز قابل قبول نیست.

لطیفی تصریح کرد: با تست‌های اعتیاد انجام شده تعداد 45 نفر معتاد شناخته و به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی در بحث واکسیناسیون زائران افزود: سال گذشته کمبود واکسن در تمامی کشور وجود داشت به جز خراسان جنوبی که در این راستا این استان با استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان همکاری کرد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: بنا به متقاضی بودن افراد و طبق دستور پزشک، واکسن آنفولانزا نیز ارائه می‌شود.

لطیفی یادآور شد: در کشور عارضه‌ای از واکسن در بین زائران دیده نشده است، در عین حال زیر نظر پزشک و به صورت هماهنگ و توسط معاینه و نظارت انجام می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین این واکسن‌ها دو سال اعتبار مفید دارد و از دو سال به بالا اگر مشکلی برای زائر پیش آمد، این مرکز پاسخگو نیست.

انتهای پیام/690013/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول