اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ماکو تاکید کرد

لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

خبرگزاری فارس: فرماندار ماکو گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، سرمایه‌ای جاودانه و پایدار است که باید در جامعه نهادینه شود.

لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حمید احمدیان ظهر امروز در دیدار با خانواده دو شهید دفاع مقدس در روستای عشایری قزلداغ با اعلام اینکه نقش روستائیان و عشایر در پیروزی نهضت عظیم امام راحل و انقلاب اسلامی بی‌بدیل بوده، اظهار داشت: رشادت و جان‌فشانی‌های روستاییان و عشایر در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین دفاع از کیان اسلامی تا حدی بوده که با گذشت سال‌های بسیار، همچنان نام آن‌ها زنده مانده و هرگز از اذهان تاریخی مردم پاک نخواهد شد.

وی بر لزوم تجلیل خانواده‌های معظم شهدا تاکید کرد و افزود: حفظ ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه اسلامی ایران که از ابتدا جنگ‌ها و خون‌فشانی‌های بسیاری را در تاریخ خود دیده و همچنین حضور هشت ساله در جنگ حق علیه باطل، امری ضروری است که باید در راستای نهادینه‌سازی آن در جامعه به خصوص در بین جوانان اقدام کرد.

این مسئول با بیان اینکه گرامیداشت شعائر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر همگان واجب است، ادامه داد: سنت دیدار از خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید سرلوحه مسئولان قرار گیرد چرا که این اقدام، یکی از راه‌های مؤثر در راستای نهادینه‌سازی و ارزش‌گذاری به خون پاک شهدا در جامعه است.

فرماندار ماکو خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه‌ای جاودانه و پایدار است که باید ضمن حراست و پاسداری، آن را به صورت یک فرهنگ معنوی و یک اصل در همه ابعاد زندگی ایجاد کرد.

احمدیان به بیداری اسلامی منطقه اشاره کرد و گفت: به برکت خون پاک شهدا و رشادت‌های جانبازان و ایثارگران است که در سال‌های اخیر در منطقه شاهد ایجاد بیداری‌های اسلامی هستیم، بیداری‌هایی که همگی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی شهدا را تربیت‌یافتگان پدران و مادرانی دانست که با اخلاص از جان عزیزترین فرزندان خود در راستای دفاع از کیان اسلامی گذشتند و نشان دادند دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی بر هر زن و مرد مسلمانی واجب است.

گفتنی است در پایان این بازدید فرماندار ماکو مسائل و مشکلات خانواده‌های این دو شهید را بررسی و برای رفع پاره‌ای از مشکلات دستورات رسیدگی برای مسئولان صادر کرد.

انتهای پیام/61009/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول