اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هواشناسی استان اردبیل:

کاهش محسوس دما و بارندگی‌ها در اردبیل تا پایان هفته ادامه دارد

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: در 9 ماهه اخیر 50 درصد بارندگی‌ها در این استان کاهش یافته است.

کاهش محسوس دما و بارندگی‌ها در اردبیل تا پایان هفته ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی دولتی‌مهر در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در اردبیل اظهار داشت: در 9 ماهه اخیر نسبت به سال گذشته کاهش محسوس بارندگی‌ها را شاهد بودیم اما در 40 روز اخیر بخشی از این کمبودها در حال جبران است.

وی تصریح کرد: نسبت به دراز مدت نیز با 20 درصد کاهش بارندگی در سال زراعی جاری روبه‌رو هستیم که به نظر می‌رسد این کاهش برخی خسارات را با خود به همراه داشته باشد.

دولتی‌مهر خاطر نشان کرد:‌ ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که تا آخر اسفندماه میزان بارش در این استان به حد نرمال می‌رسد چرا که ما امیدواریم در سه ماهه پایانی سال بارش نعمات الهی شامل حال مردم استان شود.

اردبیل در کاهش بارش‌ها همتراز سیستان و بلوچستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: ‌استان اردبیل به همراه سیستان و بلوچستان بیشترین بارش بارندگی را داشتند که این خود جای تأمل دارد که استانی با آب و هوای سرد چگونه همتراز استان خشک همچون سیستان و بلوچستان شده است.

اما به دنبال تغییرات ناگهانی هوا و کاهش دما، بارش برف و ورود یک سامانه سرد به استان اردبیل را شاهد بودیم به طوریکه دمای هوا تا 13 درجه در این استان کاهش یافت.

امروز به دلیل بارندگی برف و کاهش محسوس دما مدارس در اردبیل، نمین، سرعین، ارشق و مشگین‌شهر در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل بود به طوریکه در مشگین‌شهر ارتفاع برف به 10 سانتیمتر رسید که در ارتفاعات این میزان بارش به 25 تا 30 سانتیمتر می‌رسید به طوری‌که براساس اعلام اداره کل هواشناسی تا پایان هفته کاهش محسوس دما و بارندگی‌ها در استان همچنان برقرار است.

سرعین با دمای 9 درجه زیر صفر سردترین شهر استان و بیله‌سوار با پنج درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان اردبیل بوده به طوریکه میانگین 10 تا 15 درجه دمای هوا در روزهای اخیر کاهش یافته است.

اما اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمام محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد و مسافرانی که قصد عبور از گردنه‌های صعب‌العبور و کوهستانی را دارند باید خودروی خود را مجهز به امکانات زمستانی کنند.

در این اطلاعیه به یخبندان شدید در روزهای آینده و لغزنده بودن جاده‌ها اشاره شده و از رانندگان خواسته شد تجهیزات ایمنی را با خود به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/62006/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول