اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار سیریک:

خسارت 15 میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به راه‌های روستایی سیریک

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار سیریک گفت: بارندگی‌های اخیر بیش از 15 میلیارد ریال به راه‌های روستایی سیریک خسارت زد.

خسارت 15 میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به راه‌های روستایی سیریک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس محمد محمودی در جریان بازدید از راه‌های روستایی سیل زده شهرستان سیریک اظهار داشت: در جهان امروز بخش حمل و نقل از جمله بخش‌های زیر بنایی اقتصادی هر جامعه است که فرآیند توسعه اقتصادی منطقه خود را دچار تغییر و تحول می‌سازد.

وی افزود: بسیاری از راه‌های روستایی روستاهای گوجگ، مهمانی، پاراف، سردرنگ، دیودان، جوشکی، میاندر ،سیکوئی، مغ رحمت، منگلی، خرگوشی، هرنگان پشت بند، گدو، پگو، سرزه، گرائیک ،مهمانی در بخش مرکزی و روستاهای کنارجو، شهید مردان، کرپان، دودر، زمین ملا، بندر کوهستک، کندال در بخش بمانی شهرستان در بارندگی های اخیر به علت طغیان و بالا آمدن رودخانه‌های مرگ، دهارن، هیوی، کرای و چالاک دچار خسارت شده‌اند.

معاون فرماندار سیریک اضافه کرد: در پی بارندگی‌های اخیر در شهرستان سیریک به ویژه در روستاها به اکثر راه‌های روستایی بین 30 تا 60 درصد خسارتی بالغ بر پانزده میلیارد ریال وارد شده است.

محمودی آسفالت شدن راه‌های روستایی را زمینه‌ساز افزایش امکانات و تقویت زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به توسعه همه جانبه در روستاها برشمرد و ادامه داد: راه‌های روستایی زمینه‌ تقویت زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به توسعه پایدار را فراهم می‌سازند.

وی با بیان اینکه اهمیت دسترسی به راه روستایی مناسب و آسفالته  بسیار مهم است اظهار داشت: ایجاد راه ارتباطی مناسب و تقویت سیستم حمل و نقل یک زیرساخت اصلی در راستای رسیدن به توسعه است و زمانی که یک منطقه راه دسترسی مناسبی داشته باشد می تواند امکانات بیشتری را برای  توسعه و پیشرفت منطقه مهیا کند.

معاون فرماندار سیریک تصریح کرد: برخوردار بودن روستاها از راه مناسب برای حمل و نقل باعث می‌شود که مردم در کم‌ترین زمان و با حداقل هزینه‌ها به شهرها دسترسی داشته باشند و از آمار مهاجرت روستائیان به شهر کاسته شود.

محمودی بیان داشت: نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم، لکه گیری آسفالت، خط کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاکسازی حریم راه‌های روستایی نیز بعد از احداث از مهم‌ترین وظایف  اداره راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول