اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آ‌یت‌الله حسینی‌بوشهری:

دعوای انتخاباتی به شهادت رساندن بسیجی نمی‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به فتنه سال 88 گفت: دعوای انتخاباتی آتش زدن پرچم و به شهادت رساندن بسیجی نمی‌خواهد.

دعوای انتخاباتی به شهادت رساندن بسیجی نمی‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آ‌یت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی در جمع دوستداران و نزدیکان آن عالم فرزانه که به مناسبت این مراسم از گوشه کنار استان و کشور در حسینیه ثارالله شهرستان برگزار شد، با اشاره به خصوصیات ماندگاری یک انسان در اذهان عمومی اظهار کرد: سه خصوصیت بارز اخلاقی سبب ماندگاری یک انسان در اذهان مردم می‌شود.

وی افزود: کسانی که در زندگی دارای اهداف عالی و متعالی بوده و با اهداف خدایی و در راه عمل کردن به اهداف باری تعالی گام برداشته، سخن گفته، سکوت کرده و فریاد می‌کشند در دل‌ها و یادها جاویدان می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: اگر انسانی برای رسیدن به حقیقت منافع خود را فدا کرده و برای تعالی جامعه و مردم کشورش به دنبال حقیقت برود یکی از اصلی‌ترین خصوصیات ماندگاری در اذهان عمومی را به دست آورده است.

وی با اشاره به دیگر خصایص یک انسان در این زمینه عنوان کرد: تصمیم‌گیری افراد و گروه‌ها در شرایط خاص و ویژه همچنین حرکت و خروش انسان در شرایط خفقان و طاغوت جامعه یکی دیگر از دلایل ماندگاری اسم‌ها در حافظه تاریخ و جامعه است.

حسینی بوشهری تصریح کرد: کسانی که در شرایط آزادی فریاد آزادی سر دهند موفقیتی را حاصل نکرده و در صورتی که صدای آزادی خود را در حکومت‌های طاغوتی چون پیش از انقلاب بلند کنند، این حکومت‌ها را به زیر کشیده و هم نوا با مردم در کرسی خطابه نام امام راحل را مطرح کنند انتظار ماندگاری در تاریخ دور از انتظار نیست.

وی در همین زمینه عنوان کرد: نام امام را در شرایط خفقان دوران قبل از انقلاب بر زبان جاری کردن و منتظر عواقب این عمل بودن یکی از اقدامات مرحوم آیت‌الله جمی بوده که ایشان را به عنوان یک مبارز در تاریخ خوزستان و ایران نام آشنا کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به آخرین مبحث در این زمینه گفت: دایره بصیرت و آگاهی افراد، دایره روشن‌بینی و ذکاوت آنان از دیگر خصیصه‌های انسان‌های مبارز و ماندگار در تاریخ است.

وی افزود: کسانی که به هنگام دعوت اسلام، امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای این دعوت را لبیک گفته‌اند متفاوت از افرادی هستند که برای تصمیم‌گیری تعلل کرده و با حالت ندامت و پشیمانی وارد میدان می‌شوند.

حسینی بوشهری ادامه داد: تصمیم به‌هنگام گرفتن، افراد را وارد دایره بصیرت کرده و مراتب این تیزبینی و آگاهی قابل قیاس با دیگر اقشار و گرو‌ه‌ها در راه همنوایی با افراد جامعه نیست.

وی با اشاره به مراتب ایثار و فداکاری بیان کرد: ایثار به معنای از خود گذشتگی و فدا شدن برای اهداف جامعه و ماندن دیگران، نظام و انقلاب برای نسل‌های آینده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در همین زمینه تصریح کرد: اما در مقابل ایثار کلمه استیثار قرار گرفته که ماندن شخص و فدا کردن افراد، گروه‌ها و جامعه را در اذهان زنده می‌کند.

وی اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله جمی فرد مبارزی بوده که با خصوصیات اخلاقی فوق خود را فدای نظام و اسلام کرده و هم‌پیمان با امام راحل، ایثار و فداکاری را از کنار رودخانه بهمنشیر تا همه مرزها و خطه‌های دیگر کشور بر سر زبان‌ها جاری کرده و به عنوان یک انسان مبارز در یادها و تاریخ جاویدان شده است.

حسینی بوشهری در خصوص شخصیت آن مرحوم گفت: مرحوم آیت‌الله جمی با وجود همه کاستی‌ها، خطرات، بیماری و جنگ در آبادان مانده چون می‌دانستند دل امام راحل به این حضور در منطقه خرسند و دلگرم می‌شود بنابراین نه نام پالایشگاه و پتروشیمی بلکه نام آیت‌الله جمی آبادان را بلند آوازه کرده است.

وی ادامه داد: اگر نام آیت‌الله جمی برای همه ایرانیان شناخته شده به سبب گرفتن نمره قبولی در استقامت، ولایت پذیری، بزرگواری، اخلاق، تواضع، همرزم بودن با بسیجیان و رزمندگان است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه این سخنرانی با اشاره به حماسه 9 دی ماه گفت: مردم با خلق این حماسه تیزبینی و رشادت، بصیرت و آگاهی خود را بار دیگر به منزله ظهور رساندند.

وی افزود: مردم به دور از هرگونه مسائل جاری انقلاب، رهبری و نظام را به رسمیت شناخته و هرجا که نام اسلام، خاتم‌الأنبیا و اهل بیت در میان باشد حضور خود را برای اثبات عشق به دین خدا ثابت کردند.

حسینی بوشهری با اشاره به فتنه 88 بیان کرد: دعوای انتخاباتی آتش زدن پرچم و به شهادت رساندن بسیجی نمی‌خواهد و مردم ایران با حماسه 9 دی ماه بار دیگر صدای بلند استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را به گوش همه جهانیان رساندند.

*دشمن مات استقبال مردم ایران از ضریح امام حسین(ع) شده است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به استقبال عظیم مردم خوزستان از ضریح مطهر امام حسین(ع) اضافه کرد: دشمن با وجود همه شبکه‌های ماهواره‌ای در به تباهی کشاندن جامعه ایران با مشاهده نحوه استقبال مردم از ضریح مطهر امام حسین(ع) مات و مبهوت این عشق حسینی و عقاید مردم شده است.

وی در پایان گفت: روح حسین‌بن علی در کالبد مردم خوزستان دمیده شده و مردم عشق و ارادت خود به اهل بیت را با آمدن به خیابان و جایگاه از چند روز مانده به حضور ضریح در منطقه به تصویر کشیدند.

انتهای پیام/72002/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول