اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر خمین:

تندیس شهید ادواردو آنیلی در خمین نصب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر خمین از ساخت و نصب تندیس شهید ادواردو آنیلی در این شهرستان خبر داد.

تندیس شهید ادواردو آنیلی در خمین نصب می‌شود

سید مهدی ساداتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: شورای اسلامی شهر خمین به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای آزادی ‌بخش جهان و تکریم از لبیک آنان به ندای ملکوتی تأثیرگذارترین شخصیت قرن حاضر امام(ره)، اقدام به ساخت این تندیس کرده است.

وی ادامه داد: تندیس شهید ادواردو آنیلی، 6 فروردین‌ماه سال آینده همزمان با سالروز ملاقات این شهید والامقام با امام(ره) در میدانی که به نام این شهید در سال 83 در خمین نامگذاری شده، نصب خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر خمین با اشاره به معرفی شخصیت این شهید خاطرنشان کرد: ادواردو آنیلی در 6 ژوئن 1954 در نیویورک از پدری ایتالیایی و مادری یهودی پا به عرصه جهان گذاشت.

ساداتی تصریح کرد: ادواردو تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا طی کرد و بعد به کالج آتلانتیک در انگلستان رفت و پس از آن در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون ایالات متحده با اخذ درجه دکتری فارغ التحصیل شد.

وی بیان داشت: براساس اسناد و مدارک موجود، وی روزی به صورت اتفاقی در کتابخانه نیویورک کتاب قرآنی را می‌بیند و بعد از اینکه صفحات آن را ورق می‌زند، حس عجیبی به قرآن پیدا می‌کند و کتاب قرآن را به امانت می‌برد و بعد از خواندن آیات قرآنی، تحت تأثیر قرار می‌گیرد، بعد از خواندن قرآن به یک مرکز اسلامی در نیویورک مراجعه و درخواستش مبنی بر اینکه می‌خواهد، مسلمان شود را مطرح می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر خمین با بیان اینکه نخستین آشنایی وی با تشیع و انقلاب اسلامی ایران از طریق یکی از مصاحبه‌های محمدحسن قدیری ابیانه (رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا بین سال‌های 58 تا 61) از طریق تلویزیون ایتالیا بوده است، یادآور شد: این شهید به دلیل علاقه‌ای که به اسلام و ایران داشت در فروردین سال 1360 با امام خمینی(ره) دیدار کرد و بعدها از این که امام(ره) در آن دیدار پیشانی‌اش را بوسیده بود، به عنوان یکی از بهترین خاطرات زندگی‌‌اش یاد کرده بود.

انتهای پیام/87001/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول