اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو ـ 8

سردار رجبی: تندیس‌ شهیده فاتحی‌کرجو ‌در سنندج نصب می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو و 7 هزار زن شهیده کشور به عنوان یک رویداد فرهنگی بزرگ نام برد و گفت: تندیس‌ شهیده فاتحی‌کرجو ‌در سنندج نصب می‌شود.

سردار رجبی: تندیس‌ شهیده فاتحی‌کرجو ‌در سنندج نصب می‌شود

سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت:‌ باتوجه به برنامه‌ریزی‌های دقیقی که از اول سال تا کنون برای این کار بسیار ازشمند فرهنگی انجام شده است با آمادگی کامل آن را برگزار می‌کنیم.

رجبی از این کنگره ملی به عنوان یک رویداد فرهنگی بزرگ نام برد و بیان داشت: با تمام توان در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره تلاش شده است که امیدواریم با برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن بتوانیم گوشه کوچکی از ایثار و از خودگذشتگی شهدای مظلوم این استان را به تصویر بکشیم.

وی گفت: ساخت یادمان این شهیده گرانقدر با تلاش سپاه در روستای هشمیز و ساماندهی گلزار شهدای این روستا از جمله اقدامات انجام شده به منظور معرفی هرچه بیشتر شهیده فاتحی‌کرجو است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: ‌ساخت یک تندیسی از شهیده فاتحی‌کرجو و نصب آن در میدانی به نام همین شهیده بزرگوار از دیگر برنامه‌های جانبی این کنگره در سطح استان خواهد بود.

رجبی از ساخت چندین فیلم کوتاه از زندگی‌نامه شهیده فاتحی‌کرجو خبر داد و اضافه کرد:‌ مدرسه‌ای نیز در مرکز استان به نام این شهیده گرانقدر نامگذاری و همزمان با برگزاری این کنگره افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم آنگونه که شاید و باید در راستای معرفی شهدای استان کار زیادی انجام دهیم در حقیقت شرمنده شهدا هستیم و برگزاری این کنگره ملی حداقل کاری است که می‌توانیم برای شناساندن و معرفی عمق ایثار و از خودگذشتگی شهدای این استان انجام دهیم.

به گفته فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان، برگزاری این کنگره ملی یک کار فرهنگی بسیار خوب است که باید با در راستای معرفی شهدای استان استمرار داشته باشد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: با وجود معرفی کردستان از سوی مقام معظم ر‌هبری به عنوان یک استان فرهنگی، اما کارهای زیادی در راستای تحقق منویات معظم‌له در این باره صورت نگرفته است.

به گفته وی، انجام ندادن کارهای فرهنگی محتوایی در این استان فرهنگی یک نوع تاسف دارد و انجام کارهای ضد فرهنگی از سوی برخی دستگاه‌ها هم در قالب کار فرهنگی تاسفی دوچندان دارد.

وی با بیان اینکه مردم استان کردستان مردمی فرهنگی هستند و کارهای ضد فرهنگی و سبک نمی‌خواهند، گفت: در طول سال گذشته و امسال شاهد برگزاری و اجرای یک سری اقدامات ضد فرهنگی بودیم که نه تنها منویات معظم‌له را محقق نمی‌کند بلکه بسیاری از ارزش‌های فرهنگی این مردم را نیز زیرسئوال برده است.

سردار رجبی افزود:‌ نبود اقدامات فرهنگی بهتر از آن است که برای افزایش آمار بخواهیم کارهای ضد فرهنگی را با عنوان کار فرهنگی به مردم قالب کنیم.

به گفته وی، برگزاری یادواره شهدا و کنگره عظیم ملی شهیده فاتحی‌کرجو در حقیقت کار فرهنگی ارزشمندی است که باید با استمرار بخشیدن به آن در راستای معرفی استان فرهنگی کردستان گام‌های اساسی برداشته شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از ارگان‌ها و نهادهایی که در برگزاری این کنگره بسیج و سپاه را یاری کرده‌اند، گفت:‌ صدا و سیما بیشترین همکاری را در این زمینه داشته است.

انتهای پیام/79002/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول