اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی یزد خبر داد

شناسایی و دستگیری 27 باند سرقت در یزد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان یزد از شناسایی و دستگیری 27 باند سرقت خبر داد و گفت: با برخورد و کنترل پلیس، امنیت اجتماعی سطح جامعه افزایش یافته است.

شناسایی و دستگیری 27 باند سرقت در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سردار منوچهر امان اللهی، ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: برنامه‌ها و برخوردهای پلیس و سعه صدر کارکنان نیروی انتظامی نقش پیشگیرانه دارد که در این زمینه در بحث جرایم مهم و بزرگ در استان یزد با کاهش مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: تمامی جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی ریشه در فرهنگ جامعه دارد و نشان می‌دهد که باید بیش از هر چیزی به آموزش‌ها که نقش پیشگیری از وقوع جرم را دارند، توجه داشته باشیم.

امان الهی یادآور شد: پلیس طی سال جاری در برقرای نظم و امنیت با اجرای طرح‌های مختلف نقش قابل توجهی در کاهش جرایم داشته است که از جمله این طرح‌ها توجه به آموزش‌ها و برخورد با مجرمان بوده است.

وی افزود: در بحث سرقت در مجموع با کاهش 15 درصدی در سطح استان مواجه بوده‌ایم که این کاهش در سرقت از مغازه‌ها 57 درصد، سرقت از منازل 35 درصد، کیف قاپی 23 درصد، سرقت احشام و جیب‌بری 28 درصد بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد همچنین از انهدام و متلاشی شدن تعداد زیادی باند سارقین حرفه‌ای در یزد خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز با تلاش‌های شبانه‌روزی و پیگیری‌های مستمر کارکنان نیروی انتظامی، 27 باند سارق حرفه‌ای شناسایی و منهدم شده‌اند که در این زمینه نیز 98 نفر دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: طی این مدت همچنین سارقانی که به صورت انفرادی اقدام به سرقت‌های گوناگون داشته‌اند دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

امان اللهی بیان داشت: در این مدت 35 فقره سرقت کیف قاپی از سوی اتباع بیگانه کشف شده همچنین 20 فقره سرقت از داخل خودرو و تعدادی نیز سرقت سیم و کابل مسی به پلیس گزارش شده که مورد برخورد و دستگیری قرار گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی استان یزد همچنین از کشف سرقت طلا و جواهرات در یزد خبر داد و گفت: فردی در یزد اقدام به سرقت از خردسالان و گاهی از جواهر فروشی‌ها می‌کرده که با شناسایی مأموران نیروی انتظامی دستگیر شده است.

وی یادآور شد: این فرد به 35 فقره سرقت از کودکان و خردسالان اعتراف کرده است که با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شد.

فرمانده نیروی انتظامی یزد از کشف 50 فقره سرقت از سوی یک باند خانوادگی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: این باند به صورت خانوادگی اقدام به سرقت از مردم و منازل داشتند که با گزارش به پلیس و شناسایی این باند مشخص شد که به صورت خانوادگی در سرقت‌ها نقش دارند.

امان اللهی با اشاره به اینکه برخوردهای پلیس با مجرمان و سارقان در سطح استان تاثیرات خود را بر جای گذاشته است، گفت: خوشبختانه در این زمینه شاهد افزایش امنیت اجتماعی در سطح شهر هستیم و مجرمان اجازه انجام تخلف را به خود نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه جرایم صورت گرفته از سوی افراد غیر بومی و اتباع بیگانه بوده است، یادآور شد: وقتی بدانند در شهری برخورد به صورت جدی است، حتی اجازه ورود به شهر را به خود نخواهند داد.

فرمانده انتظامی استان یزد همچنین از برخورد جدی پلیس با قاچاق کالا و مواد مخدر در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: مأموران نیروی انتظامی با هوشیاری و دقت تمام تمام رفت و آمدهای جاده‌ای را کنترل می‌کنند و تاکنون کشفیات خوبی را نیز به دست آورده‌اند.

امان اللهی با اشاره به کشف بیش از 10 تن انواع مواد مخدر گفت: طی 9 ماهه سال جاری 27 باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شناسایی و اعضای آن نیز دستگیر شده‌اند.

وی افزود: در این زمینه نیز 221 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین توقیف و روانه پارکینگ شده‌اند.

امان اللهی در ادامه از اجرای طرح برخورد با توزیع مواد مخدر و خرده فروشی در سطح استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 12 مرحله طرح برخورد با خرده فروشی و توزیع مواد اجرا شده است که در این زمینه نیز بیش از یک تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان یزد به سودجویی عده‌ای فرصت ‌طلب که در وضعیت اقتصادی کنونی فقط به دنبال مال ‌اندوزی هستند اشاره کرد و ادامه داد: هشت فقره پرونده نیز در زمینه احتکار کالا به ارزش 61 میلیارد و 341 میلیون ریال شامل مواد غذایی، بهداشتی و لوازم خانگی تشکیل و به مراجع قضایی اعلام شده است.

امان اللهی افزود: در این مدت همچنین مقادیری کالای قاچاق به ارزش 51 میلیارد ریال کشف و تعداد 495 نفر نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/2464/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول