اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خبر داد

کاهش چشمگیر جرائم طی ماه محرم در زنجان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: در ماه محرم میزان جرائم در استان زنجان به نحو مطلوبی کاهش یافته است.

کاهش چشمگیر جرائم طی ماه محرم در زنجان

علیرضا صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: همواره در دو مقطع ماه رمضان و ماه محرم میزان جرائم به نحو بی‌سابقه‌ای کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان جرائم مربوط به افراد پرخطر است، افزود: تبلور معنویت در جامعه موجب کاهش جرائم در ماه‌های محرم و رمضان می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان فضای معنوی جامعه را در این دو ماه در کاهش میزان جرائم تاثیرگذار دانست و افزود: برگشت به فطرت و باطن از سوی افراد جامعه در فضای معنوی این دو ماه موجب می‌شود آمار جرائم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه توجه به آموزه‌های دینی در ماه‌های معنوی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: تقویت باورها و اعتقادات مردم در کاهش جرائم موثر است.

صالحی تعمیق ارزش‌های جامعه را از ضروری‌ترین ابزار برای کاهش جرائم عنوان کرد و گفت: ضروری است با اقدامات فرهنگی موثر در این زمینه گام برداشت.

وی با بیان اینکه توجه به افزایش معنویت و اجرای برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار در کاهش جرائم موثر است، افزود: فضای معنوی جامعه موجب کاهش جرائم از سوی مجرمان می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه کاهش جرائم به صورت صعودی در استان رخ می‌دهد، افزود: عموماً روند کاهش جرائم از ایام گذشته صعودی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش میزان قمه‌زنی در ایام محرم در استان خبر داد و افزود: در سال‌جاری هیچ نوع قمه‌زنی در ملاء عام گزارش نشده است.

صالحی با بیان اینکه نیروی انتظامی به شدت با افراد ناقض قانون که به اهداف ناحق خود پافشاری می‌کنند، برخورد می‌کند، افزود: توجیه افراد موجب کاهش این جرم در استان شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان از شناسایی افرادی که به صورت مخفیانه قمه‌زنی می‌کنند، خبر داد و گفت: مخبرین اطلاعات این گونه افراد را در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌دهند تا با چنین افرادی مقابله شود.

انتهای پیام/73003/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول