اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

خشکسالی خسارات جبران‌ناپذیری وارد کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: خشکسالی چند ساله اخیر به دلیل کاهش درآمد، زمینه مهاجرت بسیاری از روستائیان را فراهم و خسارات جبران‌ناپذیری به کشاورزی و دامداری کوهبنان وارد کرد.

خشکسالی خسارات جبران‌ناپذیری وارد کرد

منصور متقی در حاشیه آیین معنوی شکرگزاری بارش نخستین برف زمستانی در شهرستان کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بارش نخستین برف زمستانی که تمام شهرستان کوهبنان را در برگرفت، سبب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان و دامداران منطقه شده و این رحمت الهی جانی دوباره به کشاورزی کوهبنان بخشید.

وی افزود: با توجه به خشکسالی 14 ساله اخیر خسارت سنگینی به کشاورزی و دامداری این منطقه وارد شد و این امر سبب خشک شدن تعداد زیادی از قنوات و چشمه‌های آبی شد که صدها سال آب آشامیدنی و کشاورزی مردم را تأمین می‌کردند.

متقی بیان داشت: خشکسالی چند ساله اخیر که بی‌سابقه بود به دلیل کاهش درآمد زمینه مهاجرت بسیاری از روستائیان به مرکز شهرستان و شهرهای مجاور را فراهم و خسارات جبران‌ناپذیری به کشاورزی و دامداری کوهبنان وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: خشکسالی همچنین موجب ورشکستگی کشاورزان شد و بسیاری از دامداران را زمین‌گیر کرد به گونه‌ای که بسیاری از دام‌ها به دلیل شیوع بیماری و کمبود علوفه تلف و دامداران و عشایر منطقه مجبور شدند مابقی دام‌های خود را به قیمت بسیار پایینی به فروش برسانند که امیدواریم با نزول رحمت الهی در سال جاری شاهد رونق کشاورزی و دامداری در شهرستان باشیم.

فرماندار کوهبنان گفت: درختان نیز که چندین سال چنین سنگینی و سردی را بر روی شاخ و برگ‌های خود احساس نکرده بودند، در زیر این بارش بی‌سابقه برف جانی دوباره گرفتند و در حقیقت تمام فضای شهر از عطر نخستین برف زمستانی معطر شد.

به گزارش فارس، با توجه بارش نخستین برف زمستانی و امید مردم به خداحافظی با خشکسالی 14 ساله جمع کثیری از مردم کوهبنان عصر امروز در مسجد جامع این شهر نماز و سجده شکر به درگاه الهی به جا آورند و از لطف بیکران خداوند به طبیعت تشکر کردند.

بارش برف شدید در این شهر و روستاهای اطراف در حالی آغاز شده که طی 14 سال گذشته مردم شهرستان کوهبنان به ویژه کودکان چنین برف شدیدی را ندیده بودند لذا به محض قطع برف کودکان و نوجوانان کوهبنانی در پارک‌ها، معابر و کوچه‌ها به ساخت آدم‌برفی پرداختند که موجی از شعف و شادمانی آنان را در پی داشت.

انتهای پیام/80012/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول