اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی بارندگی‌های اخیر

40 روستا در منطقه چابهار دچار خسارت شدند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم چابهار، نیکشهر و کنارک در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در منطقه چابهار، از مجموع 800 روستا، تعداد 40 روستا دچار آسیب‌دیدگی، آبگرفتگی و خسارت شدند.

40 روستا در منطقه چابهار دچار خسارت شدند

یعقوب جدگال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر که در شهرستان‌های چابهار و کنارک به وقوع پیوست موجب وارد آمدن خسارات جانی و تخریب مزارع کشاورزی، انسداد اکثر راه‌های ارتباطی و مواصلاتی این شهرها شد.

وی افزود: به دنبال بروز این خسارات، ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های فوق تشکیل و با پیگیری نماینده مردم این شهرستان‌ها، رسیدگی به تبعات ناشی از این خسارات از سوی ادارات و سازمان‌های مربوطه صورت پذیرفت.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر و کنارک در مجلس بیان کرد: با توجه به اطلاع رسانی مطلوب رسانه‌ها در انعکاس اخبار مربوط به بارندگی‌های اخیر در شهرستان‌های چابهار و کنارک، یک فروند بالگرد برای امدادرسانی و کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شد.

جدگال اضافه کرد: علی‌رغم امدادرسانی مطلوب متأسفانه تعداد سه روستا هنوز دچار مشکل هستند که اقدامات لازم برای رفع آسیب‌های وارده از سوی دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

وی گفت: از جمله مشکلات این روستاها می‌توان به روستای نوبندیان و آبگرفتگی محوطه مدارس این منطقه اشاره کرد که باعث شده دانش‌آموزان بیش از دو هفته از تحصیل باز بمانند که ادامه این روند با توجه به فرارسیدن فصل امتحانات، لطمات جبران ناپذیری را در زمینه افت تحصیلی آنان در پی خواهد داشت.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر و کنارک در مجلس بیان داشت: به دلیل آبگرفتگی معابر روستای نوبندیان، تعداد 30 خانوار از اهالی ساکن در این روستا به سختی تردد می‌کنند.

جدگال تصریح کرد: راه‌های ارتباطی روستاهای مزن‌پاد و نکووچ که بر اثر سیلاب از بین رفته، هنوز ترمیم نشده و اقدامی برای بازگشایی آنها صورت نپذیرفته است.

این مسئول افزود: هنوز تعداد سه روستا محورهای مواصلاتی آنان با مراکز بخش قطع است و برخی دیگر از روستاها نیز تردد در آنها به سختی انجام می‌شود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر و کنارک در مجلس اضافه کرد: با توجه به فواصل زیاد این روستاها با مراکز بخش‌ها، روستاییان برای انتقال افراد بیمار و سایر امورات اساسی خود با مشکل جدی مواجه هستند.

جدگال متذکر شد: با توجه به تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های چابهار و کنارک، پیگیری مشکلات و رفع آسیب‌های وارده به بخش‌های زیربنایی در مناطق مختلف در حال انجام است و اقدامات خوب و مؤثری در این زمینه صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/75001/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول