اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهر زاینده‌رود اعلام کرد

فاضلاب شهر زاینده‌رود به چاه‌های آب نفوذ کرده

خبرگزاری فارس: شهردار شهر‌ زاینده‌رود گفت: یکی از مشکلات شهر زاینده‌رود نداشتن فاضلاب است که هنوز بر طرف نشده و به تازگی شاهد نفوذ این فاضلاب به چاه‌های آب و نیز سر ریز شدن این فاضلاب هستیم.

فاضلاب شهر زاینده‌رود به چاه‌های آب نفوذ کرده

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل توکلی عصر روز پنج شنبه در نشست خبری خود با سفیران خبر با اشاره به اینکه شهر زاینده رود تلفیق پنج روستای بابا شیخ علی، کله مسیح، کله مسلمان، بیسجان و بهجت آباد است، اظهار کرد: جمعیت این شهر بالغ بر 9 هزار و 444 نفر است که این شهرستان در ضلع شمال شرقی خود شرکت سهامی ذوب آهن و تصفیه خانه شهر اصفهان را دارد. 

وی با بیان اینکه در شمال غرب این شهرستان کمپ‌ها، شرکت‌های اقتصادی، کارخانجات شیمیایی و مهمات سازی است، افزود: شهر زاینده رود به برکت شهرداری و شورای شهر طی ده سال گذشته از بافت روستایی به شکل شهری در آمده است.

شهردار شهر زاینده رود تصریح کرد: آزادسازی چندین بلوار و مجموع اداری شهرداری، ارتقای فضای سبز از 60 هزار به 90 هزار متر مربع، شناسایی و جذب نقاط بیشه زار در بهجت آباد، بابا شیخ علی و سیچان با همکاری بخش خصوصی از جمله اقدامات این شهرداری است.

وی با بیان اینکه اکنون سرانه فضای سبز برای هر نفر در این منطقه 9 متر مربع است، ادامه داد: امام زاده احمد (ع) از نوادگان امام علی (ع) در این شهرستان در تمام فصول و ایام مذهبی مهمانان زیادی را پذیرا است.

توکلی با بیان اینکه شهرداری زاینده‌رود در  فاز نخست منطقه گردشگری را در جوار این امام زاده ایجاد و ساماندهی کرد، گفت: در فاز دو سال آینده پارک ساحلی را با نام شهدای گمنامی که در این نقطه به خاک سپرده شدند، ساماندهی می‌کنیم.

وی گفت: با کمک اعضای شورای شهر ساماندهی حاشیه رودخانه و فضای مرتبط شهر زاینده رود سالم سازی شده است.

شهردار شهر زاینده‌رود گفت: شهرداری در دو سال گذشته سعی کرده است که این شهر کوچک را با نیازهای مردم و با اعتبار کم ساماندهی کند.

وی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مهم این شهر را ساماندهی بلوار بزرگ پیامبر اعظم (ص) شهر زاینده‌رود عنوان کرد و افزود: در شش ماهه اول سال بلوار یاد شده که به طول دو کیلومتر است به دلیل عدم نصب چراغ در جاده منجر به مرگ شش نفر شده که ساماندهی این بلوار با اعتبار 850  میلیون تومان انجام شده و توسط استاندار اصفهان افتتاح شد.

توکلی تکمیل ورزشگاه سرپوشیده، ساماندهی سه گلستان شهدا، احداث ساختمان آتش نشانی اصلاح و بازسازی محلات، احداث پارکینگ جنوب شهر و آسفالت معابر را از دیگر اقدامات این شهرداری برشمرد.

وی اضافه کرد: از سال 89، 22 پروژه در این شهر کلید خورده است که پنج پروژه آن سال گذشته و شش پروژه آن امسال بهره برداری می‌شود.

شهردار شهر زاینده‌رود با اشاره به وجود کارخانه ذوب آهن اصفهان در جوار این شهر گفت: در شهر زاینده رود، زرین شهر و چم گردان آلودگی ناشی از ذوب آهن وجود دارد و البته عوارضی هم شهرداری بابت این آلایندگی می‌گیرد که صرف فضای سبز می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال بودجه شهرداری سه میلیارد تومان کاهش داشته است، گفت: یکی از نیازهای مهم این شهر ایجاد حداقل امکانات رفاهی از جمله تکمیل جاده اصفهان، شهرکرد در ضلع شمالی است که این جاده در سال 84 دو بانده، در سال 86 چهار بانده و اکنون حریم ابتدایی این جاده نیاز به افزایش تا 48 متر دارد.

توکلی تاکید کرد: با افزایش عرض این جاده، شهر زاینده‌رود در حریم قرار می‌گیرد که این مشکل تاکنون حل نشده و مردم منطقه مشکل تمدید پروانه دارند.

وی نبود شبکه فاضلاب در این شهر را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: هر چند مطالعات فاضلاب این شهر انجام شده است، اما فاضلاب این شهر اکنون به کانال‌ها و قنات نفوذ پیدا کرده و حتی سر ریز هم شده و مسئولان در این خصوص کم لطفی کرده‌اند.

شهردار شهر زاینده‌رود فقدان زمین چمن در این شهر از دیگر مشکلات و نیازهای این شهر برشمرد.

وی در پایان گفت: از نظر ورزشی این شهر قابلیت بسیار خوبی دارد، چنانکه در طی دو سال گذشته نخبگان ورزشی را شناسایی و دو مقام کشوری در عرصه های ورزشی کسب کردیم و همچنین یک مقام ورزشی آسیایی نیز در هفته گذشته در کاتای وشو از سوی شهروندان این منطقه کسب شده است.

انتهای پیام/63012/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول