اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر صورت می‌گیرد

افتتاح 35 پروژه عمرانی در شهرستان لنجان

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار لنجان گفت: شهرستان لنجان در سال جاری، 200 پروژه عمرانی در دست اقدام دارد که در دهه فجر بیش از 35 پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر 80 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح 35 پروژه عمرانی در شهرستان لنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، موسی مباشری عصر روز پنج شنبه در نشست خبری خود با سفیران خبر با اشاره به روز نهم دی‌ماه، روز بصیرت و ولایتمداری اظهار کرد: لنجان از دو بخش مرکزی و باغ بهادران تشکیل شده و 270 هزار نفر جمعیت دارد.

وی افزود: این شهرستان هشت شهر دارد که شهر باغ شاه مجوز شهر گرفته، اما هنوز از سوی وزارت کشور ابلاغ نشده است و اکنون نه شهر، 44 روستا و دو بخش مرکزی زرین شهر و باغ بهادران در این شهرستان قرار دارد.

*باغ بهادران از شهر لنجان جدا می‌شود

معاون فرماندار لنجان تصریح کرد: همچنین باغ بهادران به شهرستان زنده رود ارتقاء پیدا کرده و مصوبات قانونی آن نیز گرفته شده، اما تاکنون ابلاغ نشده که اگر این کار صورت بگیرد شهر لنجان از شهر باغ بهادران مستقل می‌شود.

وی ادامه داد: به لحاظ قرار گرفتن صنایع بزرگ و شرکت‌های اقماری همچون ذوب آهن و صنایع دفاعی در این شهرستان، فعالیت بخش کشاورزی بسیار اندک بوده، اما مهم‌ترین محصول این منطقه برنج لنجان است.

مباشری گفت: در سال جاری در شهرستان لنجان، 200 پروژه عمرانی وجود دارد که با توجه به سیاست دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام امسال پروژه جدیدی نداریم و در دهه فجر بیش از 35 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 80 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

معاون فرماندار لنجان اضافه کرد: روند پیشرفت برخی از پروژه‌ها نیز در حدود اجرای 95 در صد کار بوده که احتمال می‌رود این پروژه‌ها نیز در دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: علاوه بر پروژه‌های شهرداری لنجان، در شهرستان‌ها نیز 40 میلیارد تومان پروژه عمرانی از محل اعتبارات سال 91 و در هشت شهرداری به بهره‌برداری می‌رسد.

مباشری در بخشی از صحبت‌های خود، عمده‌ترین اقدام عمرانی اخیر شهرستان  لنجان را آب رسانی به 21 روستای باغ بهادران عنوان کرد و گفت: در سال 90، 95 درصد کار تکمیل و 21 روستا از آب آشامیدنی برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: گاز کشی به تمامی روستاهای شهرستان به جزء دو روستا که فاصله آنها زیاد و پراکندگی دارند در سال جاری صورت گرفته است.

*نرخ بیکاری لنجان 21 درصد است

معاون فرماندار لنجان با اشاره به اینکه وجود کارخانجات متعدد سبب مهاجرت در این منطقه شده است، ادامه داد: آمار بیکاری در این منطقه نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان دو برابر سهم خود، اشتغال زایی داشته است گفت: تعهد اشتغال سال 691 هزار و 868 نفر بوده که 918 نفر توسط دستگاه‌های اجرایی و 18 هزار نفر در بخش مسکن مشغول به کار شدند.

مباشری نرخ بیکاری این شهرستان را 21 درصد دانست و افزود: در بخش مسکن به ازا هر مسکن، برای 1.3 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی در ادامه احداث 32 هزار واحد مسکن  در منطقه فولاد شهر را بیشترین تعداد مسکن در استان عنوان کرد و گفت: در شهرهای سده لنجان، باغ بهادران، چر مهین و لنجان مسکن مهر داریم که دو هزار واحد به این مجموعه اضافه می‌شود.

* شهرستان لنجان صاحب خط قطار شهری می‌شود

معاون فرماندار لنجان اضافه کرد: عملیات اجرایی قطار شهری لنجان در سال 91 آغاز شده است.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به مشکلات مردم شهر لنجان پرداخت و اظهار کرد: آب‌رسانی به باغ بهادران و چر مهین و شهرهای جنوبی از جمله مشکلاتی است که برای رفع آن 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

*باغ بهادران و چرمهین از نعمت آب تصفیه محرومند

مباشری تاکید کرد: این در حالی است که تصفیه خانه اصفهان و شهر یزد در این شهر واقع شده است، اما مردم این شهر در باغ بهادران و چرمهین از نعمت آب تصفیه خانه بابا شیخ علی محروم هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این شهرستان گفت: در بحث فرهنگی در سال 91، 80 طرح فرهنگی را در سطح شهرستان با اعتبار 4 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار در دست اقدام داریم.

معاون فرماندار لنجان گفت: لنجان در شش ماهه سال جاری در اجرای برنامه های مناسبتی رتبه نخست را در ارزیابی‌های استان داشته است.

وی همچنین از برگزاری 250 برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاسی در دهه فجر توسط 18 کمیته و 9 ستاد فرعی خبر داد.

مباشری تصریح کرد: لنجان به دلیل مجاورت با صنایع آلایندگی دارد، اما بیماری شایع مورد تأییدی دیده نشده و با پیگیری کار گروه‌ها و صنایع شهرستان، اقداماتی را در بحث پیشگیری از آلایندگی و محیط زیست انجام داده‌ایم.

وی افزود: هر ساله ذوب آهن اصفهان عوارضی را به شهرداری این منطقه می‌دهد که صرف توسعه فضای سبز و کاهش آلایندگی ها می‌شود.

انتهای پیام/63012/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول