اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

فرصت‌های اشتغال در بخش کشاورزی و منابع طبیعی فراهم شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرصت‌های اصلی اشتغال در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است و باید این فرصت‌ها مهیا شود.

فرصت‌های اشتغال در بخش کشاورزی و منابع طبیعی فراهم شود

سید حسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از نعمت‌های خدادادی است که اگر مورد توجه باشند و مدیریت درستی در مورد آن‌ها انجام شود، بدون شک وضعیت این استان در همه زمینه‌ها مطلوب خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد فرصت‌های اصلی اشتغال و سرمایه‌گذاری را در بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی و آب دانست و ادامه داد: مسئولان در این بخش‌ها باید با کار کارشناسی زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کنند.

صابری با اشاره به گزارش منابع طبیعی این استان از وجود برخی محصولات صادراتی ادامه داد: آنغوزه، اکالیپتوس، بلوط و برخی گونه‌های دیگر در کنار گیاهان دارویی بی‌نظیر کهگیلویه و بویراحمد فرصت‌های بسیاری را برای توسعه و درآمدزایی ایجاد خواهد کرد.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: تنها در همین دو بخش منابع‌طبیعی و کشاورزی، اگر این دو سازمان بتوانند نهالستان احداث کنند و قلمه‌ها را رایگان به مردم بدهند تا در همین زمین‌ها و جنگل‌‌ها بکارند، مردم صاحب درآمد و شغل می‌شوند و این نشان از فرصت‌های این استان در این بخش‌ها است.

صابری ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع غنی طبیعی و خدادادی است باید شرایط رونق اقتصاد و اشتغال را به کمک این نعمت‌های بی‌نظیر فراهم کرد.

وی عنوان کرد: در هیچ استانی این همه منابع فراوان آب و خاک حاصل‌خیز نیست و مسئولان باید به جای احداث کارخانه‌های ذوب‌‌آهن، به فکر کارهای راحت، درآمدزا و قابل اجرا برای مردم باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با دفاع از احداث کارخانه بلوط در این استان وجود جنگل‌های انبوه بلوط را فرصتی برای درآمدزایی مردم همین استان دانست و تصریح کرد: قرار نیست با احداث این کارخانه جنگل قطع شود بلکه قرار است میوه‌های بلوط جمع‌آوری و به سایر فرآورده‌ها تبدیل شوند.

این مسئول ارشد در استان کهگیلویه و بویراحمد، نعمت‌های خدا را برای کسب روزی بشر خواند و افزود: نباید به بهانه آلوده شدن و قطع جنگل جلوی همه چیز را بگیریم.

صابری عنوان کرد: جنگل بدون مشارکت مردم نه حفظ می‌شود و نه احیا، پس برای حفاظت از جنگل باید مشارکت مردم را در این زمینه بیشتر کنیم و احداث کارخانه بلوط به این امر کمک می‌کند.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مهیا شدن امکان صادرات محصولات کشاورزی و منابع‌طبیعی از کارهای مهم در این حوزه است.

انتهای‌پیام/82005/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول