اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

اولویت‎های امر به معروف را باید بشناسیم

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید اولویت‎ها را در امر به معروف و نهی از منکر بشناسیم و از همان جا به اجرای فریضتین بپردازیم که در مسائل روز نیز این امر صادق است.

اولویت‎های امر به معروف را باید بشناسیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر که به همت صنعت آب و برق گلستان در سالن تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد اظهار داشت: در زمان امام راحل، بزرگ‌ترین منکر، رژیم طاغوت بود که رژیم شاه خودش نوکر آمریکا و صهیونیست بود و اگر امام فقط با شاه مبارزه می‎کرد نتیجه نمی‎گرفت.

وی اضافه کرد: بسیاری از ملی‎گرایان نیز به امام خرده می‎گرفتند که با شاه کاری نداشته باشیم و بقیه را اصلاح کنیم اما امام راحل نه تنها به این مسئله اکتفا نکرد بلکه فرمودند مشکل اصلی آمریکا و اسرائیل هستند لذا اگر امام راحل با مهم‌ترین منکرات مبارزه نمی‎کردند، انقلاب شکل نمی‎گرفت.

انقلاب اسلامی و 9 دی نمونه‎ای از امر به معروف و نهی از منکر است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: باید توجه داشته باشیم قبل از اینکه دیگران را امر به معروف کنیم خودمان عمل‎کننده خیر و معروف باشیم و به اندازه‎ای که عمل می‎کنیم دیگران را نیز دعوت به معروف و نهی از منکر کنیم و بدانیم که عمل کردن اثر دوطرفه دارد.

طاهری با بیان اینکه منکرات و معروفات گستره فراوانی دارند خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر فقط در اخلاقیات خلاصه نمی‎شود بلکه در جنبه‎های سیاسی و اقتصادی وجود دارد به طوری که اگر مغازه‎داری گرانفروشی می‎کند عمل منکری را باعث شده و باید به امر به معروف و نهی از منکر تذکر داده شود.

وی با اشاره به اینکه شیوه‎های امر به معروف در بزرگان دین بسیار شیوا و اثرگذار بیان شده است متذکر شد: انقلاب اسلامی و 9 دی نمونه‎ای از امر به معروف و نهی از منکر است.

بعد از نماز مهمترین واجب امر به معروف و نهی از منکر است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید همراه با مهربانی باشد و تنها برای خانواده یا دوست نیست حتی اگر طرف مقابل شما دشمن خدا هم باشد در نخستین بار نباید با لحن تند امر به معروف و نهی از منکرش کنیم.

طاهری یادآور شد: فرعون بزرگ‌ترین دشمن خداست که در زمان خود ادعای خدایی می‎کرد خداوند برای چنین فردی به حضرت موسی (ع) و حضرت هارون (ع) فرمود وقتی می‎خواهید با فرعون سخن بگویید شمشیر نکشید و نرم‌خو باشید.

وی با تاکید بر اینکه بعد از نماز مهم‌ترین واجب امر به معروف و نهی از منکر است اظهار داشت: هر کس در جامعه ما اهل نماز است باید مهم‌ترین کاری که به آن باید مقید باشد امر به معروف بوده و نباید بپنداریم این مهم ویژه افرادی خاص مثلاً ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/2307/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول