اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف نوری مالکی: وزیر دارائی استعفا دهد

خبرگزاری فارس: ائتلاف نوری مالکی نخست وزیر عراق، رافع العیساوی وزیر دارائی این کشور را به استفعا از پست خود فراخواند.

ائتلاف نوری مالکی: وزیر دارائی استعفا دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بغداد، ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی نخست وزیر عراق، رافع العیساوی وزیر دارائی این کشور را به استفعا از سمت خود فراخواند.

علی الشلاه سخنگوی دولت قانون گفت: العیساوی با سخنان تحریک آمیز خود مبنی بر اینکه در بغداد برخی مناطق بین دو گروه اهل تسنن و شیعیان تقسیم شده است، در تلاش برای فتنه انگیزی و طایفه گرایی است.

الشلاة با طرح این سوال که چطور العیساوی با وجودی اینکه نیروهای امنیتی را شبه نظامی می داند مدتی طولانی در پست خود باقی ماند است؟ او را به عذرخواهی در مورد سخنان بیمارگونه و مبتنی بر طایفه گرایی و استعفا فراخواند.

وی اظهار داشت: خانواده های قربانیان طارق الهاشمی معاون سابق رئیس جمهور و العیساوی را به پناه دادن به تروریست ها متهم کردند.

سخنگوی ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: در حالی که بنابر قانون یک وزیر می تواند 30 محافظ درا ختیار داشته باشد باید پرسید العیساوی مجموعه 300 نفره محافظان از جمله 35 افسر را از کجا آورده بود؟

الشلاه منحل شدن پارلمان و انتخابات زودهنگام را خواستار شد تا به این ترتیب عراقی ها بتوانند نمایندگان خود را انتخاب کرده و مشخص شود که آیا حضور العیساوی را می پذیرند یا خیر؟

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول