اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان خبر داد

ارائه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان از ارائه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان کمیته امداد سیستان و بلوچستان خبر داد.

ارائه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره‌کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان، اسماعیل بذرافشان اظهار داشت: واحد مشاوره و فرهنگی مدیریت کمیته امداد سیستان و بلوچستان در 9 ماه سال‌جاری در قالب مشاوره‌های گروهی برای جامعه هدف این نهاد اقدامات مختلفی را انجام داده است.

وی افزود: جلسات مشاوره‌ای کمیته امداد سیستان و بلوچستان برای گروه‌هایی از جامعه هدف این نهاد از قبیل زنان مطلقه، فرزندان خانواده‌های زندانی، فرزندان فوت سرپرست، فرزندان خانواده‌های طلاق، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج برگزار شده است.

مدیر فرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مشاوره‌های انجام شده در 6 هزار و 487 جلسه 45 دقیقه‌ای بوده است، بیان کرد: مشاوره‌هایی که برای مددجویان سیستان و بلوچستان انجام شده است، در مباحثی همچون نحوه مقابله با استرس‌های ناشی از مشکلات بوده است.

بذرافشان خاطرنشان کرد: در این‌گونه از جلسات مشاوره راهکارهای عملیاتی برای مقابله مددجویان با مشکلات زندگی در موقعیت‌های مختلف به آن‌ها آموزش داده شد.

وی ارائه راهکارهای علمی برای توانمندی فکری خانواده‌ها را نیز از دیگر اهداف انجام مشاوره‌های مذکور اعلام کرد و گفت: کل مشاوره‌ای که برای گروه مددجویان مذکور توسط کمیته امداد سیستان و بلوچستان انجام شده است، 6 هزار و 487 نفر ساعت است.

مدیر فرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: پیش از این نیز دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای گروهی از مددجویان سیستان و بلوچستان شامل زنان سرپرست خانوار، دانش‌آموزان، دختران بازمانده از تحصیل، همسران جوان و زنان مطلقه برگزار شده بود و در این دوره موضوعات مختلفی از قبیل نحوه ارتباط با دیگران و توسعه روابط اجتماعی به مددجویان آموزش داده شده بود.

بذرافشان بیان داشت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هدف نهایی است که در قالب خدمات مشاوره و راهنمایی گروهی، راهنمایی فردی، کارگاه‌های پیشگیری، تهیه و توزیع بروشورها ارائه می‌شود تمامی این خدمات طی 9 ماه سال‌جاری به 7 هزار و 156 نفر ارائه شد.

انتهای پیام/75003/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول